Kültür-Sanat

Beymen’in ‘Golden Opulence: Anadolu’da Lüksün 500 Yılı’ belgeseli, ilk gösteriminin ardından yakında Netflix’te

Beymen Group CEO’su Elif Çapçı: Beymen olarak geride bıraktığımız yarım asrı bugüne kadar sahiplendiğimiz değerlere yakışan ve tarihe not düşecek bir kutlamaya dönüştürmek istedik. ‘Golden Opulence’ bizim için yüzyıllar boyunca dünyaya ilham olmuş eşsiz kültür mirasımıza bir saygı duruşu

Beymen Group Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Özen (sol başta), Beymen Group CEO’su Elif Çapçı ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Arat

19 Nisan 2024 17:55

T24 Haber Merkezi

50. yılını kutlayan Beymen’in ‘lüksün bu topraklardaki 500 yıllık yolculuğunun’ izini süren ‘Golden Opulence’ serisi, 50 bini aşkın ziyaretçiyi ağırlayan sergi ve yayınevi Assouline ile dünyayla buluşan kitabın ardından hazırlanan belgesel ile sürüyor. Medeniyetler beşiği Anadolu’nun kültür mirasına, doğu ve batı arasındaki çarpıcı etkileşimine ışık tutan ‘Golden Opulence: 500 Years of Luxury in Anatolia’ belgeseli, ‘Türkiye’de lüks mirasının derinliğini, Anadolu’dan Avrupa’ya uzanan etki gücünü; moda, kültür-sanat, mimari, gastronomi gibi farklı perspektiflerden’ izleyicilerle buluşturuyor.

DEPOfilm yapımı olan, yönetmenliğini Khadifa Wong’un üstlendiği, ilk gösterimi İstanbul Atatürk Kültür Merkezi’nde yapılan ve yakında Netflix’te yayınlanacağı açıklanan belgeselin çekimleri İstanbul’dan Londra’ya, Kapadokya’dan Paris’e, Ayvalık’tan Milano’ya uzanan 4 ülkede, 12 şehir ve 36 farklı lokasyonda gerçekleştirildi.

Elif Çapçı: Eşsiz mirasımıza bir saygı duruşu

Belgeselde görüşlerine yer verilen isimler arasında yer alan Beymen Group CEO’su Elif Çapçı, AKM’de yapılan gala gecesinde yaptığı konuşmada, “Beymen olarak geride bıraktığımız yarım asrı bugüne kadar sahiplendiğimiz değerlere yakışan ve tarihe not düşecek bir kutlamaya dönüştürmek istedik. ‘Golden Opulence’ bizim için yüzyıllar boyunca dünyaya ilham olmuş eşsiz kültür mirasımıza bir saygı duruşu. Yolumuzun kimi zaman çok kültürlülük ve mimari, kimi zaman moda ve zanaat, kimi zaman ise gastronomi ile kesiştiği belgeselimizin çok yakın zamanda global bir dijital yayın platformu ile geniş bir coğrafyada yayında olacağını paylaşmaktan mutluluk duyuyorum” dedi.

Belgeselde görüşlerine yer verilen isimler arasında yer alan ve Beymen’i bünyesinde barındıran Mayhoola for Investments LLC CEO’su, Valentino ve Balmain Yönetim Kurulu Başkanı Rachid Mohamed Rachid de, “Beymen’in doğduğu toprakların hikâyesini anlatan Golden Opulence belgeseli lüksün izini süren benzersiz bir projenin son ayağı. Türkiye’de yaşayan herkesin gururla izleyeceğini, geçmişi öğrenirken geleceği şekillendirmek için ilham kaynakları bulacağını düşünüyorum” dedi.

AKM’deki buluşmaya katılan müzisyen ve yazar Nil Karaibrahimgil

Victoria Beckham da belgeselde

Belgesel kapsamında; Victoria Beckham, Olivier Rousteing, Pierpaolo Piccioli, Erdem Moralıoğlu, Alfonso Dolce, Marco De Vincenzo, Edgardo Osorio, Antonio de Matteis, Brunello Cucinelli, Barnaba Fornasetti, Sevan Bıçakçı, Özgür Masur, Ayşe ve Ece Ege, Ece Şirin, Bünyamin Aydın gibi moda dünyası temsilcilerinin yanı sıra Caroline Koç, Karsu, Prof. Hülya Tezcan, Erol Sağmanlı, Levon Bağış, Tuba Büyüküstün, Maksut Aşkar, Murat Palta, Ahmet San, Derya Bengi, Nilay Örnek, Özge Samancı ve Oya Başkaya’nın da aralarında olduğu 45 isimle söyleşi gerçekleştirildi.

Haremlique ve Selamlique markalarının kurucusu ve iş insanı Caroline N. Koç, oyuncu Tûba Büyüküstün, Michelin yıldızlı Neolokal’in kurucusu şef Maksut Aşkar, Osmanlı sanatı uzmanı Serdar Gülgün, Les Benjamins kurucusu ve tasarımcısı Bünyamin Aydın, moda tasarımcısı Özgür Masur ve mücevher sanatının usta ismi Sevan Bıçakçı’nın da aralarında yer aldığı çok sayıda isim, Golden Opulence belgeseline katkıda bulunan akademisyenler, yazarlar, sanat tarihçileri ve uzmanlar arasında yer alıyor.

Belgeselin yapımı, çekim ve post prodüksiyon ile birlikte yaklaşık 15 ay sürdü. 150 kişilik bir ekibin görev aldığı belgeselde ekip, Türkiye’de İstanbul, Aksaray, Ayvalık, Antalya, Bodrum, İzmir ve Kapadokya gibi lokasyonlarda çekimler yaptı.

AKM’deki ilk gösterim buluşmasına katılan tasarımcı Cemil Dinçmen ve Ece Şirin

Beymen’den yapılan açıklamada, belgesel için şu ifadeler kullanıldı:

“Belgesel, ilham verici hazinelerle dolu coğrafyamıza dair çok etkileyici hikâyeleri ve görüşleri adeta görsel bir şölen ile bir araya getiriyor. Victoria Beckham markasının kurucusu ve kreatif direktörü Victoria Beckham, Balmain Kreatif Direktörü Olivier Rousteing, Valentino’nun Kreatif Direktörlüğü’nü yapmış olan Pierpaolo Piccioli, Dolce&Gabbana CEO’su Alfonso Dolce, Brunello Cucinelli markasının kurucusu ve kreatif direktörü Brunello Cucinelli, ERDEM markasının kurucusu ve kreatif direktörü Erdem Moralıoğlu gibi dünya modasının önde gelen isimlerini buluşturan Golden Opulence: 500 Years of Luxury in Anatolia belgeseli, kültürel tarihi mirasa saygıyla Beymen’in Türkiye’ye olan armağanlarına bir yenisini daha ekliyor.”

Yönetmen Wong: Bu toprakların zenginliği…

Belgeselin hayata geçme yolculuğunu anlatan yönetmen Khadifa Wong, “Bu belgesel büyük bir keşif süreci ve iş birliğinin eseri olarak ortaya çıktı. Tirinidad asıllı biri olarak, bir toplumun çok kültürlülüğe ne kadar farklı yaklaşabileceğini görmek çok etkileyiciydi. Bu belgeseli izleyen herkesin bu toprakların güzelliklerini ve zenginliklerini görmesini umuyorum. DEPOfilm ve Beymen’in bana bu topraklarda kültür, sanat ve lüksün izini sürme ve beyaz perdeye taşıma fırsatını vermesinden ve ikonik bir Türk markasının geride bıraktığı yarım asrını kutlama imkânı sunmasından büyük onur duydum” dedi.

İlk gösterim AKM’de yapıldı

“Golden Opulence: 500 Years of Luxury in Anatolia / Altın Zenginlik: Anadolu’da Lüksün 500 Yılı’ belgeseli 17 Nisan akşamı Atatürk Kültür Merkezi’nde düzenlenen özel gösterimle ilk kez izleyicilerle buluştu. Ödüllü İngiliz Yönetmen Khadifa Wong ve görüntü yönetmeni Matt Simpkins’in de katıldığı özel gösterim, dünyadan moda ve kültür sanat dünyası temsilcilerinin de aralarında olduğu 700’i aşkın davetliyi buluşturdu. Özel gecenin BİZ İstanbul’da gerçekleşen kutlamasında ünlü şarkıcı Sophie Ellis-Bextor sahne aldı.

Sophie Ellis-Bextor

Ne dediler?

Edgardo Osorio: (Aquazzura Kurucusu ve Kreatif Direktörü) Farklı kültürler mimaride, insanların evlerinde, yemeklerde bir araya geliyor. Bu ülkeyi bu kadar zengin kılan da bu.

Olivier Rousteing: (Balmain Kreatif Direktörü) Türkiye’nin etkileyici bir tarihi var. O kadar çok etkileyici detay var ki, nereden ilham alacağınızı şaşırıyorsunuz.

Bünyamin Aydın: (Les Benjamins Kurucusu ve Kreatif Direktörü) Tek bir taraf olmadığımızı kabul etmemiz gerektiğini düşünüyorum. Doğulu değiliz, Batılı değiliz, ikisi de biziz. Bu kontrast her zaman kafamı karıştırırdı ama sonra beni tanımlayan şey olduğunu anladım.

Hülya Tezcan: (Sanat tarihçisi, yazar) Geleneksel olmak bizim kültürümüz. Eğer o kimliği yok edersek, üzerine hiçbir şey inşa edemeyiz.

Erdem Moralıoğlu: (ERDEM Kurucusu ve Kreatif Direktörü) İstanbul'da sokakta yürürken ya da bir pazarda, nerede olursanız olun, bana her zaman harika gelen bir renk ve parlaklık hissi var.

Marco De Vincenzo: (Etro Kreatif Direktörü) Türkiye'deki ilk deneyimimi hangi kumaşın temsil edebileceğini düşünüyordum ve aklıma İstanbul Boğazı geldi. Boğazın gün batımındaki harika ışığı ve yansımaları.

 

‘Golden Opulence’ belgeselinin künyesi

Yönetmen: Khadifa Wong
Görüntü Yönetmeni: Matt Simpkins
Yapımcı: Ender Sevim
İdari Yapımcılar: Melih Kokucu, Yağmur Dolkun
Yaratıcı Yapımcı: Dilara Omur
Uygulayıcı Yapımcı: Gülgün Dedeçam
Yaratıcı Danışman: Çağıl Bocut
Yapım Tasarım: Billur Turan
Editörler: Affan Taner, Ulaş Şimşek
Beymen Ekibi: Elif Çapçı, Elif Göktaş, Polat Uyal, Sebla Refig Devidas, Ahmet Öcal, Yeliz Kara

‘Golden Opulence: 500 Years of Luxury in Anatolia / Altın Zenginlik: Anadolu’da Lüksün 500 Yılı’ belgeselinin fragmanını izlemek için tıklayın.