TARİH
21 Şubat 2025
Dor Productions ve Hira Tekindor, bambaşka bir Medea yorumunu sahneye koymuş. Bu, iki kadın yazarın, Kate Mulvany ve Anne-Louise Sarks’ın uyarlaması, tamamen iki çocuğun ölümlerinden önceki son saatlerine odaklanan, başrole o çocukları oturtan bir Medea
Devamını OkuTARİH
15 Şubat 2025
Giovanni sevgililerinin kaydını tutar; uşağı Leporello’nun “katolog” aryasına göre soylu, köylü, güzel, çirkin, şişman, zayıf, yani kısaca etek giyen her tür kadından oluşan 2065 kadının ülkelere göre dağılımı bile vardır: İtalya’dan 640, Fransa’dan 100, İspanya’dan 1003, Türkiye’den 91 kadın gibi…
Devamını OkuTARİH
07 Şubat 2025
Martı, çoğu Çehov oyunu gibi bir iç aksiyon oyunudur. BeReZe titiz bir dramaturjik çalışmayla bunu bir dış aksiyona dönüştürmeyi, Martı gibi bir oyundan bir fiziksel tiyatro örneği çıkarmayı başarmış. Renkli, hareketli, pırıltılı, eğlenceli, aynı zamanda kafası karışık ve hiperaktif de...
Devamını OkuTARİH
31 Ocak 2025
Sevgi, terk edilmişlik, aşk acısı, yalnızlık, yollara vurmak, hüzün ve ölüm… Bir yaylı dörtlü, yumuşacık bir bariton sesi ve bu temaları Schubert’in zihninin içine girip çıkmış gibi ustaca yorumlayan koreograflarla dansçıların sahnedeki birlikteliği lirik, sakin ve derin...
Devamını OkuTARİH
17 Ocak 2025
Prodüksiyonun “vibe”ı çok yüksek ve fazla dışadönük bana göre, fakat oyunla kurduğum bu tamamen kişisel ilişki onun kendi çizgisinde son derece başarılı bir prodüksiyon olduğu gerçeğini değiştirmiyor elbette
Devamını OkuTARİH
03 Ocak 2025
İstanbul Devlet Tiyatrosu’nın “Işıltılı Haşerat”ının temel sorunu, gerektiği kadar, metnin hakkını verecek kadar “rahatsız” etmemesi; yoksa kendi limitasyonları içinde tutarlı ve iyi kotarılmış, akıyor, izletiyor, sıkmıyor
Devamını OkuTARİH
27 Aralık 2024
Beyninizi küçük numaralarla kandırarak oturtmak istediğiniz iyi alışkanlıklara adım attığınız bir yıl diliyorum. Kendime de buna ek olarak dünyanın ahvaliyle, düzeltmek için elimden gelen hiçbir şey olmadığı için, çok fazla ilgilenmemeyi…
Devamını OkuTARİH
13 Aralık 2024
Ege’de bir ada, Venedikli şövalyeler, Fatih Sultan Mehmet ve ordusu, güzel, soylu bir kadın ve imkânsız aşk(lar)ı, işgal, fetih, harem, rahibeler ve dua koroları, fedakarlık, bağışlama ve ölüm…
Devamını OkuTARİH
06 Aralık 2024
Sanatla ilişki kurarken 35 cent’ten sırf bir sanatçı duvara yapıştırdı diye 6.2 milyon dolara satılan ve onu satan 74 yaşındaki Bangladeşli göçmeni ağlatan bir muz yüzünden üzülmeye değil, iki başlı gökkuşağı ejderinin uçuşuyla güzel hayaller kurmaya ihtiyacım var; bence tüm dünyanın ve insanlığın da…
Devamını OkuTARİH
22 Kasım 2024
Ostermeier’in III. Richard’ı, dünyanın birbirinden çılgın adamlar tarafından yönetildiği/yönetileceği günümüz politik karanlığına çok güzel bir ayna tutuyor
Devamını OkuTARİH
15 Kasım 2024
“Spot ışığının altında bir rüya” göremedim ben. Bu “çağdaş” yorum yerine Shakespeare’in 17. yüzyıldaki orijinal sahnelemelerine süper sadık kalan, tahta kılıçlı, kadife kostümlü, tozlu ve sıkıcı bir Macbeth’i kesinlikle tercih ederdim
Devamını OkuTARİH
08 Kasım 2024
Oğlu için adalet arayışında devlet kurumlarını karşısına alan Nadia’nın asil ve zarif kırılganlığı, Fauré’nin geç romantik şarkılarının tül gibi uçuşan notalarında ve sözlerindeki zarif kırılganlık ve Vial’in portrelerinde, kendimizden çok uzak ve büyük gördüğümüz Hollywood ünlülerinin yeni uyanmış sıradan insanlara yakınlaşan, seçilen kareler ve mizansenler itibarıyla yine çok zarif ve kırılgan portreleri…
Devamını OkuDaha Fazla