DİĞER
"12 Mart’ın yakın tanığı iken kendisini 'yükümlü' yazarlardan saymadığı anlaşılan Gizli Emir ve İsa’nın Güncesi romanlarının yazarı Melih Cevdet Anday, toplumsal olanın romanını yazarken 'olduğu gibi aktarmak' yerine imgesel bir dille bireyin dünyasına yönelmiştir."
"Horatiusların Yemini, açılış tablosudur kitabın. Üç erkek kardeş meydanda kılıçlarını havaya, babalarına doğru atarken, onların kadınları ve çocukları yok gibidirler köşeye çekilmiş eziklikleriyle. Tablolar arası uzun yolculukta gördüklerimiz, 'erkeksi kuvvet ile kadınsı zayıflığın' tuvale yansımalarıdır."
Edebiyat metinlerinin, çok zaman yaratıcılarıyla benzer kaderi paylaşmaları, bu dünyaya ‘alternatif dünya’lar önermeleri nedeniyledir.
Ölümünden sonrası bir yana, henüz sağlığında anlaşılamamış/ unutulmuş olmanın hüznünü bile bile “garip, gülünç bir inat” olduğunu bilerek yazar Nahid Sırrı Örik...
Bu ülkenin edebiyat eleştirmeni kaygısı var mı? Peki, kitapları, yayınevinde "deneme" başlığı altında yayımlanan Nurdan Gürbilek "eleştirmen" mi...
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık