DİĞER
Yeni çıkan, yeni baskısı yapılan, yayınevleri tarafından bize gönderilen, dikkatimizi çeken; okumak ve üzerine yazı yazmak için ayırdığımız bazı kitaplar...
"Belli ki Türklerin Osmanlılardan bu yana denizle bir dertleri var. Civardaki MSGSÜ İstanbul Resim ve Heykel Müzesi’ndeki Serginin Sergisi-II’de, asker ressamların buz pateni pistine benzeyen donuk su yüzeyleri ve hafif yamuk perspektifleri içimizi garip bir şefkatle dolduruyor."
Türkiye’de foto-gerçekçilik akımının ilk temsilcilerinden olan Nur Koçak henüz öğrencilik yıllarındaki çalışmalarıyla, bedeni belirli kalıplarla zapteden resim geleneğine mesafe alır....
Emre Orhun, Hakan Günday romanını, kendi imgelemiyle “ezmiyor”. Teknik olarak “desenler” ve “resimler” olarak iki ana ebat, aciliyet ve işlevde okura, yazara, metne ve anlatıya refakat eden çalışmalar, ne yazar, ne okurla rekabete de giriyor
Bakan adamdın. Görmesini bilirdin. Karşındakini de çırılçıplak soyardın. Bir tür haiku cambazıydın, uzun ince çıplak bir f, bir Giacometti adamı...
Resimli Hikâye, Seçilmiş Hikâyeler, Adam Öykü ve Düşler Öyküler dergilerinin bıraktığı genişleyen boşlukta şu an dokuz öykü yayımı olmasına rağmen hâlâ boşluk seziliyor...
Sabiha-Zekeriya çiftini ve onların devrindeki siyasi atmosferi bilmeyenler, anlatılanları “bunları biz şimdi yaşıyoruz” diyecekler, o devri bilenlerse, Sertelleri okurken, “sonsuz bir ‘şimdi’ içinde yaşıyormuş hissine kapılacaklar”
Caravaggio’nun Sırrı / Sanatın Gücü adlı kitap diyor ki; Rönesans döneminin başat boyayıcılarından Caravaggio, kimine göre adı ağza alınmayacak tehlikeli bir serseriydi. Tekinsizdi. Sahi öyle miydi?
Kur’an, figüratif resim yapmayı yasaklamaz. Kur’an’ın yaptığı, İslâm’ın yok ettiği çoktanrılı inançların somut tezahürleri addedilen putlara tapmayı yasaklamaktır...
Daha Fazla
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık