'Brexit Festivali' olarak bilinen ve 66 milyon izleyici hedeflenen 'Kutusuz: Birleşik Krallık'ta Yaratıcılık' festivali, yalnızca 238 bin katılımcı çekebildi. Festival, iki ay önce başlamıştı.
Birleşik Krallık'ta 2016 yılında yapılan ve ülkenin AB'den ayrılmasıyla sonuçlanan Brexit referandumunun ardından, 'İngiliz' kimliğini vurgulamak için düzenlenen festivalde katılımcı hedefinin yalnızca yüzde 0.36'sı gerçekleştirildi.
The Guardian'ın haberine göre, ilk kez 2018 yılında düzenlenen 'Brexit Festivali'nin Yaratıcı Direktörü Martin Green, festivalin, 'politikleştiği' için yeteri kadar izleyici çekemediğini söyledi. Green, verdiği bir röportajda, görevi kabul ederken 'Birleşik Krallık'ta Yaratıcılık Festivali'nin 'Brexit Festivali'ne dönüşmeyeceği yönünde bakanlardan teminat aldığını söylemişti.
Green, bu konuda başarısız olunduğunu belirterek "Hepimiz bu olaydan bir şeyler öğrenmeliyiz. Büyük etkinliklerin bir numaralı kuralı: Politikleştirme... Yalnızca çok az kişi, en başından itibaren politikleştirmeyi seçer" ifadelerini kullandı.
Bu yıl yayımlanan bir raporda, festivalin, İngiliz hükümetine 120 milyon sterline mal olduğu ortaya çıkmıştı.