TARİH
13 Şubat 2025
Elektrikli sandalyeye bağlı bir mahkûmun deliryum eşiğinde olduğunu imleyen jest ve mimikleri sorduğu akıllı ve derin sorularla çatışma yaratıyor. Bir tür ‘bilge deli’ imgesi tam olarak hangisi olduğunu ifşa etmeden karakteri bıçak sırtı kaygan bir çizgide tutuyor
Devamını OkuTARİH
29 Ocak 2025
"Demet Evgar ve Serdar Biliş, hakkında çok az güvenilir belge bulunan Afife’nin, nasıl bir ortamda bu işe heveslendiğini gerçek ile kurguyu iç içe sarmalayarak, oyun içinde oyun oynatarak katmanlaştırmayı tercih ettiler. Bu da bence matruşka gibi hikâye içinden hikâye üreterek hem seyir zevkini harlayan hem de bir ayağı gerçek zeminde dolaşan bir anlatı doğurdu"
Devamını OkuTARİH
08 Ocak 2025
Zaten müzik mecrasında zirvedeyken başka bir mecrada üstelikte en zorlu alanlardan ‘edebiyatta’ kendini yuhlanmaya davetiye çıkaran bir karakterle takdim ediyor. Helal sana Teo!
Devamını OkuTARİH
20 Aralık 2024
"Dünyanın ve ülkemizin içinde bulunduğu bu süreçte inadına gülümsemek, umuda dair bir inat. Ve dediğin gibi bu oyunun sahnelenmesindeki inat oyunumuzun yönetmeni Emre Kınay’a ait. Aynı inada kocaman bir ekip inanarak çalıştı"
Devamını OkuTARİH
17 Kasım 2024
Ah Bartleby, ah insanlık, ahhh dünya! Senin ahın her ‘hayır’ demeye cüret edildiğinde aynı tazelikle duyuluyor ve bu sezon Cihangir Atölye Sahnesi seni tercih ettiği için bu ahhh çok doğru bir yerden yüreklere, akıllara değmeye zarifçe dokunuyor, izi kalıyor
Devamını OkuTARİH
07 Şubat 2024
"Yüzleşmek suçun gerçekliğini kanıtlamaya mı gerekçelerini anlamaya mı yaklaştırır?", "Yoksa yüzleşmek intikam ve misilleme tuzaklarından uzaklaştırarak dengeyi mi sağlar?", "Yüzleşmek suçluyu aşağılamanın medeniyet maskesiyle saldırısı mıdır?", "Bağışlama, insanın önce kendisini sonra çevresindekilerle ilişkilerini onaran bir erdem midir?" … Ya da "Affetmeden uzlaşmak mümkün müdür?"
Devamını OkuTARİH
02 Şubat 2024
-Oyun büyük cümleler, çarpıcı sloganlar, ağır mesajlar ya da çiğ esprilerle seyirciyi etkilemek yerine transparan ilmeklerle birbirine bağlanarak Ülkü Tamer duygu ve düşünce dünyasına hizmet ediyor
Devamını OkuTARİH
07 Aralık 2023
Naum Tiyatrosu olmadan kudurur musunuz? E kudurmuşlar bunlar yahu! Buraya çiçek gibi bir ‘Çiçek AVM’ ne güzel olur mesela! Olmaz mı? Olur olur! Çıtınız çıkmaz!
Devamını OkuTARİH
17 Kasım 2023
Kelimeler her zamankinden fazla bazı anlamlara geldikçe dilin yarattığı boşluklar, hayal kırıklıkları, mana kaymaları bu kez matruşkalar gibi kendi içinde türüyor
Devamını OkuTARİH
16 Ağustos 2023
Bu yıl Ayşe Draz yine hassas, nahif, zarif ve derin bir seçkiyle boğazda masalsı geceler vaat ediyor
Devamını OkuTARİH
20 Temmuz 2023
Rooney'nin her iki romanında sorduğu üzere; "Sevmek bu kadar zor olmak zorunda mı"dır?
Devamını OkuTARİH
10 Mart 2023
Bilinen İstanbul’a saklanan, arzu edilen, korkulan, tehdit eden ve bağışlamaya teşne İstanbul eklenir. Neredeyse izleyiciyi İstanbul’dayken ‘İstanbul’a gitsem, İstanbul’u bulsam, İstanbul’u öğrensem’ duygularına iter Alef
Devamını OkuDaha Fazla