Karayolları Genel Müdürlüğü’ne (KGM) geçen yıl ek bütçe dahil 85,3 milyar TL ödenek ayrıldı. Sonra bu ödenek aktarmalarla 137,4 milyar TL’ye çıkarıldı. Yıl sonunda ödeneğin 136,7 milyar TL’si harcandı.
Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı 2022 Yılı Genel Faaliyet Raporu’na göre, geçen yıl sonu itibarıyla kamu özel işbirliği modeli çerçevesinde yürütülen projeler için Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından verilen toplam borç üstlenim taahhüdü tutarı yaklaşık 16,5 milyar dolar.
Yap-işlet-devret yöntemiyle gerçekleştirilen kamu özel işbirliği modeli bu projelerden Avrasya Tüneli için Aralık 2012’de borç üstlenim anlaşması imzalandı. Toplam maliyeti 1,2 milyar dolar olan proje için alınan kredi tutarı 960 milyon dolar. Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi) Otoyolu için Haziran 2015’te borç üstlenim anlaşması imzalandı. 6,3 milyar dolarlık proje için kredi tutarı 4,9 milyar dolar.
Çanakkale-Malkara Otoyolu (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) için Mart 2018’de anlaşma imzalandı. 3,1 milyar euro maliyetli proje için kredi tutarı 2,2 milyar euro. Kuzey Marmara Otoyolu-Odayeri-Paşaköy Kesimi (3. Boğaz Köprüsü dahil). Anlaşma tarihi Aralık 2021. Proje maliyeti 3,4 milyar dolar. Kredi tutarı 1,1 milyar dolar.