T24 Ekonomi
Akbank, bazı müşterilerinin banka hesaplarının boşaltıldığı ve hesapları aracılığıyla kredi çekildiği iddiaları ile ilgili olarak yaptığı açıklamada, "tüm güvenlik protokollerinin BDDK mevzuatları nezdinde tam ve eksiksiz sağlandığını, tüm sistemlerin 7 gün 24 saat korunduğunu, izlendiğini ve test edildiğini" duyurdu.
Akbank, kamuoyuna ve cumhuriyet savcılıklarına yansıyan bazı dolandırıcılık iddialarına ilişkin haberler üzerine T24'e açıklama gönderdi. İnternet ve mobil platformlarda dolandırıcılığa karşı tüm bankacılık sektörünün mücadele ettiği, müşterilerin de kullandıkları cihazların güvenli olduğundan emin olmasının önem taşıdığı vurgusu yapılan Akbank açıklaması şöyle:
"Öncelikle internet ve mobil bankacılık platformlarında yaşanan dolandırıcılık ve siber suçların tüm bankacılık sektörünü etkileyen ve bu nedenle de ulusal otoriteler liderliğinde mücadele edilen bir husus olduğunu vurgulamak isteriz. Bankamız da bu kapsamda, tüm yasal mevzuatlar ve hukuki yükümlülükler çerçevesinde bu sorun ile mücadelesini tüm birimleri ile sürdürmektedir.
Mevcut tüm güvenlik protokollerini BDDK’nın ilgili güvenlik mevzuatları nezdinde tam ve eksiksiz olarak sağlamaktayız. Ayrıca tüm sistemlerimiz güvenlik değerlendirmelerinden ve testlerinden geçirilmekte; 7 gün 24 saat korunmakta ve izlenmekte, teknoloji ve süreç yetkinlikleri alanında uzman bağımsız firmalara test ettirilmekte ve iç ve bağımsız denetçiler tarafından denetlenmektedir.
Öte yandan münferiden gerçekleşen her bir dolandırıcılık ve siber suç vakası Bankamızın ilgili birimleri tarafından dikkatle incelenmekte ve 5411 sayılı Bankacılık Kanununun bankalara atfettiği yükümlülükler çerçevesinde hukuki süreçlerle ele alınmaktadır. Tüm bu süreçlerde BDDK ve BTK gibi kurumların bilgi güvenliğine ilişkin yönlendirmelerine ve KVKK düzenlemelerine uyumlu çalışılmaktadır.
Tüm bunlarla birlikte, Bankamızın güvence ve denetiminde olmayan sistemler ve iletişim ağları üzerinden müşterilerimizin cihazlarına erişilmesi ihtimaline karşı, müşterilerimizin kullandığı cihazların güvenliğini sağladıklarından emin olması, bilgi güvenliği açısından kritik önem taşımaktadır. Bu doğrultuda tüm müşterilerimizi kişisel verilerinin güvenliğini sağlama konusunda sosyal medya ve gönderdiğimiz SMS'ler aracılığıyla düzenli olarak bilgilendirmekteyiz.
"Yanıltıcı iddiaları yaymak büyük sakıncalar taşımaktadır"
Türkiye Bankalar Birliği de “Dolandırıcılık Olaylarına Yönelik Güvenlik Uyarısı” başlıklı ekli bildirisiyle kişilerin verilerini korumasının önemini ve aksiyon önerilerini kamuoyuna aktarmış ve bu yöndeki bildirimlerine devam etmektedir.
Tüm bunlar ışığında önemle altını çizmek isteriz ki, finansal siber suçlar ve dolandırıcılık vakalarıyla, müşteri hakları, finansal sistem ve kurum yükümlülükleri çerçevesinde topyekûn bir mücadele verirken, özellikle bir bankanın itibarını zedeleyecek şekilde yanlış ya da yanıltıcı nitelik taşıyabilecek iddiaları yaymak, finansal piyasaların sürekliliği ve güvenilirliği açısından büyük sakıncalar taşımaktadır.
Ek bilgi talebiniz olması halinde her zaman tarafımıza ulaşabileceğinizi ifade eder, kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi adına konu ile ilgili hassasiyetinizi rica ederiz."
Türkiye Bankalar Birliği uyarmıştı
Akbank açıklamasında işaret edilen Türkiye Bankalar Birliği açıklaması, dolandırıcılık olaylarına yönelik olarak "Şifre ve cihaz güvenliğinin sağlanmasından doğrudan müşteriler sorumludur" uyarısını taşıyordu.
Geçen eylül ayında yapılan ve finansal hizmet müşterilerinin maruz kaldığı “dolandırıcılık” konulu başvurular alındığı belirtilen açıklamada, "Dolandırıcılık olaylarına yönelik güvenlik uyarısı" başlığı altında şu bilgiler paylaşılmıştı:
"Başvurular incelendiğinde, birçoğunda müşterilerin dolandırılacaklarının farkına varmadan; şifrelerini paylaştıkları, kötü amaçlı yazılımları bilgisayar, akıllı cihaz veya telefonlarına yüklendiği, sahte sitelere giriş yaparak mağduriyetlerine yol açacak bilgileri aktardıkları, sosyal medya hesaplarında kendileriyle iletişime geçen kişilere dolandırılmalarına yol açacak bilgileri verdikleri anlaşılmaktadır.
"Dikkat edilmesi son derece önemlidir"
Bu tip dolandırıcılıklara maruz kalmamak için kendisini telefonda veya sosyal medya hesaplarında banka çalışanı, görevli, polis, telefon operatörü, kargo çalışanı, arkadaş, akraba gibi tanıtarak şifre talep eden kişilerle şifrelerin kati suretle paylaşılmaması, giriş yapılan internet sitesinin güvenlik unsurlarına sahip olduğunun incelenmesi, internet adresinin doğru olduğu teyit edilerek işlem yapılması,
akıllı cihazlara yüklenen uygulamalara dikkat edilmesi son derece önemlidir.
Şifre ve cihaz güvenliğinin sağlanmasından doğrudan müşteriler sorumludur. Bir internet sitesinin güvenlik unsurlarının nasıl kontrol edileceği, kötü niyetli elektronik postaların nasıl anlaşılacağı, zararlı yazılımlardan nasıl korunulacağı, dolandırıcıların kullandıkları ikna yöntemleri ve tüm bunlar karşısında müşteriler tarafından alınması gereken önlemlere ilişkin kapsamlı bilgiye Birliğimiz tarafından yayımlanmış “Dolandırıcılık Eylemleri ve Korunma Yöntemleri” kitabından ulaşılabilir. “Dolandırıcılık Eylemleri ve Korunma Yöntemleri” kitabına bu bağlantı adresinden ulaşılabilir.
Kamuoyunun bilgisine sunarız."
TIKLAYIN - Büyük güvenlik açığı iddiası: Banka müşterilerinin hesaplarından izinsiz para çekildi, kredi kullanıldı