Türkiye, 6 Şubat'ta Kahramanmaraş merkezli 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerin ardından yaralarını sarmaya çalışıyor. Türkiye'de binlerce kişinin ölümüne neden olan ve arama-kurtarma çalışmalarının hızla devam ettiği felaketin ardından teknoloji şirketleri de yardımlarını açıklamaya başladı.
Daha önce Apple ve Google gibi şirketlerin destek mesajlarını paylaşmasının ardından Amazon da kargo tedarik zincirini kullanarak İstanbul merkezinden depremin etkilediği bölgelere yardım göndereceğini duyurdu.
Amazon, gerekli ihtiyaçları depremzedelere ulaştırmak istiyor
Amazon'un blog yazısında paylaştığı gibi şirket, Türkiye'deki lojistik ve teslimat ağını depremzedelere ulaşmak için kullanacak.
Amazon'un Afet Yardım Programı başkanı Abe Diaz tarafından yapılan açıklamada, şirketin anında teslimat ağının depremzedeler için kullanımının yalnızca bir başlangıç olduğu, ilerleyen günlerde afet yardım gruplarıyla da çalışarak, depremden etkilenen bölgelere hızlı bir şekilde; battaniye, çadır, ısıtıcı, mama, bebek bezi, bebek mamasının yanında ilaç ve diğer acil durum ihtiyaç malzemelerinin ulaştırılmasının sağlanacağı aktarıldı.
Yapılan açıklamada, 8 Şubat Çarşamba günü (yarın) ilk TIR'ların yola çıkmasının beklendiği kaydedildi.
Öte yandan Trendyol da gıda, temel ihtiyaç malzemeleri, kıyafet, ısıtıcı ve hijyen ürünleri taşıyan TIR'ların AFAD koordinasyonunda afet bölgesine doğru yola çıktığını duyurdu. Deprem bölgesinde yerel yönetimlerle beraber hareket edileceğini duyuran şirket, Trendyol Go aracılığıyla yemek dağıtımlarının başladığını, Trendyol Express depolarının acil ihtiyaç malzemelerinin dağıtımı için de hazır hâle getirildiğini aktardı.