Otomotiv yazarı Emre Özpeynirci, otomotiv üreticilerinin kârlılıklarına ilişkin yazdığı yazısında, "Çoğu zaman bir markanın çok satarak dünyada popüler olması onun rakiplerine kıyasla çok daha para kazandığı anlamına gelmeyebiliyor" dedi.
Özpeynirci, otomotiv üreticilerinin bir taraftan satışlarını artırmaya, diğer taraftan da kârlılıklarını yükseltmeye çalıştığını belirterek, şunları söyledi:
"Tesla ve BYD gibi yeni nesil elektrikli markalar için daha çok satmak bazen daha az kazançla yetinmeniz anlamına gelirken, Ferrari ve Porsche gibi az satarak çok para kazanmak da mümkün. Peki hangisi doğru?
Rekabetin çok yoğun ve sert olduğu otomotiv sektöründe, bir taraftan daha fazla otomobil satmak için mücadele edilirken, diğer taraftan da kârlılığı artırıp, rakiplerinizden daha fazla para kazanmanız gerekiyor. Yani çoğu zaman bir markanın çok satarak dünyada popüler olması onun rakiplerine kıyasla çok daha para kazandığı anlamına gelmeyebiliyor. Bunun aslında en iyi 2 örneği Ferrari ve Porsche… Bu 2 ikonik otomobil markası 2023 yılında adetsel olarak sıralamanın en altında olmalarına rağmen dünyanın en yüksek kâr marjına sahip markaları oldu."
Yazının tamamını okumak için tıklayın