Gündem

Avcılar'da tüketici heyetine bir yılda 4 bin 300 başvuru!

08 Mart 2025 12:07

Güncelleme: 08 Mart 2025 13:58

Tüketicilerin korunması kapsamında çıkarılan kanun kapsamında Avcılar'da geçen yıl hakem heyetine yapılan 4 bin 300 başvurudan 5'te birinin tekstil veya ayakkabı ürünü olduğu açıklandı.

Tüketicinin sağlık, güvenlik ve ekonomik çıkarlarını korumak, zarara uğramasının önüne geçebilmek amacıyla 2013 yılında çıkarılan 6 bin 502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkında Kanun ile kurulan tüketici hakem heyetlerine geçen yıl da büyük başvuru oldu. Avcılar Kaymakamlığı Hakem Heyeti üyesi olan İstanbul Ticaret Odası Meclis üyesi Turan Kocaalp, tüketicinin satıcı ile aralarındaki uyuşmazlıklara çözüm bulmaya çalıştıklarını söyledi.

Kocaalp, hakem heyetlerine 149 bin liraya kadar olan başvuruları ele aldıklarını belirtirken, şunları söyledi:

"Hakem heyetleri, mahkemelerin yükünü bir nebze olsun hafifletmektedir. Tarafsız ve objektif bir bakış açısıyla ürünleri inceleyip karar veriyoruz.

Avcılar Hakem Heyeti'ne 2024 yılı içerisinde 4 bin 300 yüze yakın başvuru oldu. Bu da ilçe nüfusunun aşağı yukarı yüzde 1'ine denk gelmektedir. Başvuruların da 700 küsur rakamı tekstil ve ayakkabıyı kapsamaktadır.

Ürünleri inceliyor, olumlu ya da olumsuz görüş bildiriyoruz. Üzerinde mutabık kalmadığımız ürünleri de bilirkişilere gönderiyoruz."

Heyette yer alan Tüketiciyi Destekleme Derneği yöneticilerinden Osman Öztürk de, öncelikle tüketicilerin mağduriyet içinde kalmaması maksadıyla çalıştıklarını söyledi.

Nelerden şikayet ettiler 

Bazı başvurulara belgeler üzerinden sonuçlandırılarak yanıt verilirken, belli dönemlerde de ürünler tüketici hakem heyeti tarafından inceleniyor. Ürününün incelenmesini bekleyen tüketicilerden Mehmet Hakan Akdeniz, geçen yıl Zeytinburnu'ndaki bir AVM'de yüzde 30 indirimi görünce kendisi ve yakınlarına 12 çift spor ayakkabı aldığını belirtirken, şunları söyledi:

"Bir ayakkabı bir ay içerisinde aşağıdan açılmaya üstten açılmaya başladı. 1.5 ay sonra ayakkabıyı götürdük işlem yapmayacaklarını söyleyince tüketici heyetine başvurduk."

Doğan Biçkin de, geçen yıl yüksek ücret vererek aldığı tanınmış firma ayakkabının arkasındaki demirlerin çıktığını, ayaklarını ağrıttığını, içinin parçalandığını firmaya başvurunca "Kullanım hatası " yanıtını aldığını ifade ederek, şöyle konuştu:

"Bu ayakkabıyı nasıl kullanabilirim ki? Ayağımdan başka bir yere takamam veya bir dozerin altına falan koyamam ki."

Selda Aydoğan da 3 ay içerisinde ayakkabının arkasının yırtıldığını, ürünün fabrikaya gönderildiğini ve kendilerine de "Kullanım hatası " yanıtı iletilince Avcılar Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurduğunu anlattı. (DHA)




 

 
Haber, değiştirilmeden kaynağından otomatik olarak eklenmiştir