Bu yoklama ile belirlenen bütün zamanların en iyi filmi değerlendirmesinde şimdiye kadar ilk 10'a kadın yönetmence çekilmiş bir film hiç girmemişti.
1975'te gösterime giren Jeanne Dielman, geçinebilmek için seks işçiliğine yönelen, ama bir müşterisini öldüren bir kadının hikayesini anlatıyor. Film neredeyse üç buçuk saat sürüyor.
Chantal Akerman'ın 2004 yılında çekilmiş bir fotoğrafı
ight and Sound değerlendirmesine katılan uzmanlardan film eleştirmeni-sinema yazarı Lillian Crawford, Jeanne Dielman'ın feminist sinema açısından "temel metinler" adasında olduğunu söylüyor.
"Jeanne Dielman sinemaya giden birine 'Bu filmi mutlaka görmelisin' diyeceğim bir film değil. Fakat akademik anlamda ve sinema hakkında düşündürmek, insanları daha fazla deneysel film izlemeye teşvik etmek anlamında, ve feminist sinema tarihi açısından, bu film kesinlikle bir 'temel metin' niteliğinde" diyor.
Britanya Sinematek Enstitüsü için bir makale yazan, Londra'daki Birkbeck Koleji sinema bölümü öğretim üyesi Profesör Laura Mulvey de, bu kez bütün zamanların en iyi filmi unvanının bu filme verilmesini "ani bir uyanış" diye niteledi. "Artık hiç bir şey aynı olmayacak" diye yazdı.
Britanya Sinematek Enstitüsü'nin Sight and Sound dergisi, bütün zamanların en iyi filmi değerlendirmesini 1952 yılından bu yana her on yılda bir yapıyor.
Geçmişte bu unvan için görüşü alınan uzmanların, ve açıklanan 100 en iyi film listelerinin yeterince geniş bir yelpazeyi yansıtmadığı eleştirileri sıkça geliyordu.
Yıllar geçtikçe danışılan uzmanların sayısı ve arka planlarındaki çeşitlilik de genişledi ve bu listelere de yansımaya başladı.
2012 yılında, on yıl önceki değerlendirmede Jeanne Dielman, en iyi yüz film listesine giren iki kadın yönetmen filminden biri olmuştu. Diğeri ise Djibril Diop Mambety'nin çektiği Touki Bouki idi.
Bu yıl birinciliğin Jeanne Dielman'a verildiği listede ikinciliği 2012'nin kazananı Vertigo, üçüncülüğü de geçmişte dört kez üst üste bu unvanı almış olan Vatandaş Keane aldı.
Bütün zamanların en iyi filmleri listesinde dördüncülük Yasujiro Ozu'nun yönettiği Tokyo Story'ye (Tokyo Hikayesi), beşincilik ise Wong Kar Wai'nin In the Mood for Love'ına (Az Zamanı) verildi.