DÜŞES MEGHAN’IN GELİNLİKÇİSİNİ, YENİ ADRESİ ‘EV ZENCİSİ’ TÜRKLERİ SEVİNDİRECEK
Sussex Düşesi Meghan Markle, Sussex Dükü Prens Harry
Dün Koton giyim markası ile Zeynep Bastık’ın Spotify’la desteklenen ortak projesini yazmıştım.
Bunu Koton markasının kendini yeniden tanımlaması olarak anlatmıştım.
Yazının çıktığı dün sabah, önüme çok ilginç bir haber düştü.
Daha doğrusu üç haber…
Haberi yazan dünyanın bir numaralı moda yazarı olarak bilinen Vanessa Friedman’dı.
New York Times’ın baş moda yazarı…
New York Fashion Week’in başlamasına bir hafta kalan dünya giyim sektöründe üÇ şaşırtıcı gelişme olmuş.
Sussex Düşesi’nin gelinlikçisi Uniqlo’ya şişme mont üretecek
Birincisi ünlü lüks marka Givenchy’nin baş tasarımcısı Clare Waight Keller, Japon Uniqlo’ya yaratıcı yönetmen olarak atanmış.
Çok çarpıcı…
Biri lüks ve pahalı giysilerin ünlü markası…
Tasarımcısı Meghan Markle’in gelinliğini yapan kadın.
Öteki kitlesel üretim yapan çok ucuz bir hazır giyim markası…
Düşesin de gelinliğinin tasarımcısı Clare Waight Keller
Dior’u reddeden adam, AVM GAP’ına giysi çizecek
Ondan hemen önce bir başka şaşırtıcı adres değişikliği daha vardı.
Ünlü tasarımcı Zac Posen, yine kitlesel ve ucuz giyim markası GAP’a geçti.
Zac Posen mi… GAP’a mı geçti?
Nasıl yani…
Gallianoların, Rıfat Özbeklerin, Alexander McQueenlerin, Hüseyin Çağlayanların okulu Central St Martin mezunu bir tasarımcı…
Dior’un sahibi LVMH, Gucci gibi markaların peşinde koştuğu bir yeni nesil tasarımcı.
Genç yaşta kendi markasını yaratmış.
Giydirdiği ünlüler arasında Natalie Portman, Rihanna, Amanda Seyfried, Kate Winslet, Cameron Diaz ve Beyonce gibi avangard giyimde iddialı isimler var.
Ve Dior’un, Gucci’nin ikna edemediği tasarımcı, GAP gibi AVM zinciri bir markanın başına geçiyor.
Durun bitmedi…
Ünlü moda tasarımcısı Zac Posen
Hazır giyim tarihinde ikinci demokratikleşme dönemi
Aynı hafta bir şaşırtıcı haber de Zara’dan geldi…
Saint Laurent’in yaratıcı direktörü Stefano Pilati’nin Zara’ya geçeceği haberi geldi.
Düşünün Saint Larent’in, Armani’nin, Miu Miu’nun, Zegna’nın yaratıcı şefliğini yapmış bir tasarımcı Zara’ya geçiyor.
Vanessa Friedman, bunun giyim tarihinde yeni bir dönemin başlangıcı olduğunu söylüyor.
1980’li yıllardan itibaren giyim, ucuz ürün sağlayan markalarla demokratikleşmişti.
Şimdi hazır giyimde ikinci devrimi geliyor.
Tasarımın demokratikleşmesi…
Bunu ilk olarak H&M başlatmıştı
Bunu ilk def 2010’ların başında H&M başlatmıştı.
Yılda bir kere Karl Lagerfeld, Alexander McQueen gibi süper tasarımcılara bir koleksiyon yaptırıyordu.
Ama o çok sınırlı bir süre ve sayı içindi.
Şimdi tasarımın en estetik ve avandgarde ürünleri AVM’lerde herkesin ulaşabileceği markalara iniyor.
Yani lüks, artık ‘ulaşılabilir lüks’ haline geliyor.
Tarantino'nun Django Unchained filminde, ev zencisi "Stephen" rolündeki Samuel L. Jackson
‘Ev Zencisi’ Türklerin ulaşabileceği lüks
Enflasyon Türkiye’de eski beyaz yakalı orta sınıfın lükse ulaşımını imkânsız hale getirmişti.
Türkiye’nin fakirleşmesiyle, eski Beyaz Türkler de Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın deyişiyle yeni “ev zencileri”ne dönüştü.
Tabii bir zamanların “tarla zencisi” olarak mazlumlaştırılan AKP kesimi de yeni “beyaz zencilere” dönüştü.
İsterseniz “Yeni Beyaz Türkler” de diyebilirsiniz.
Ben ve çevrem de ülkenin yeni birer ev zencisi olarak kendimize “fakir viskisi” diye yeni bir kategori yarattık.
Birbirimize makul fiyatlı viskiler tavsiye ediyoruz.
Artık Dior, Chanel, Dolce&Gabanna gibi markaları ancak İstinye Park ve Zorlu’nun kapısı randevu ile açılan vitrinlerinde ve raflarında görebilen yeni ev zencisi Türkler, şimdi aradıkları estetiği, ulaşılabilir fiyatlarla AVM mağazalarındaki markalardan sağlayabilecek.
MUDO, Mavi, Kiğılı, Damat, İpekyol, Koton, LC Waikiki gibi Türk markaları çeşitli fiyat segmentlerinde ulaşılabilir bir lüksü vermeye çoktan başlamışlardı.
Şimdi artık onların da ünlü tasarımcılarla çalışma zamanı geldi.
Giyim tarihindeki bu yeni dönem Türkiye’nin bütün ev zencilerine hayırlı olsun.
|