Teknoloji firması Samsung, Londra merkezli The Future Laboratory ile gerçekleştirdiği araştırmayla ilgili paylaşımında, “Gelecek 10 yılın sonunda, ortalama bir şarkının maksimum iki dakika olacağı tahmin ediliyor ve bu da eski üç dakikalık pop şarkısı klişesini bir kenara bırakıyor” açıklamasında bulundu. Samsung müzik tutkunları için dikkat aralığının son 20 yılda 12 saniyeden 8 saniyeye düştüğünü ve şarkı atlama kültürünün arttığını kaydetti.
Söz konusu çalışmadaki verilere bakıldığında 2030 yılında hit şarkıların azalan dikkat sürelerine ayak uydurmak adına çok daha kısa olacağı öngörüsünde bulunuldu. Araştırmanın bulgularına göre Y kuşağının neredeyse 4’te birinin, kısmen Koronavirüs tedbirlerinden dolayı bu yıl, günde fazladan 5 saat müzik dinlediği ortaya çıktı.
Spotify’da en çok dinlenen 10 şarkının yüzde 80’i 4 dakikadan kısa sürerken, Birleşik Krallık merkezli plak şirketi Ostereo’nun geçen yıl yaptığı bir araştırma, bir numaralı şarkının uzunluğunun son 20 yılda neredeyse 5’te bir oranında azaldığını ortaya koydu.