T24 Dış Haberler
İktisadi İşbirliği ve Gelişme Teşkilatı (OECD), küresel öğrenme standartlarına ilişkin son anketinde, gençlerin matematik ve okuma becerilerinin birçok ülkede benzeri görülmemiş bir düşüş yaşadığını ve bunun sorumlusunun pandemi sürecinde okullarının kapatılması olduğunu söyledi.
15 yaş grubundakilerin okuma, matematik ve fen becerilerine yönelik genellikle üç yılda bir yapılan testlerde, testlerin başladığı 2000 yılından bu yana performansta en sert düşüşlerin görüldüğü açıklandı.
Son araştırma için geçen yıl OECD'nin en gelişmiş 38 üyesi ve üye olmayan 44 ülkede yaklaşık 700 bin genç iki saatlik sınava girdi. Testlerin en son yapıldığı 2018 yılıyla karşılaştırıldığında, okuma performansı OECD ülkelerinde ortalama 10 puan, matematikte ise 15 puan düştü.
Ankete katılan 81 ülkenin yarısından fazlasında düşüşler görülürken, Almanya, İzlanda, Hollanda, Norveç ve Polonya'nın matematik puanlarında özellikle keskin düşüşler görüldüğü belirtildi. Araştırmaya göre, OECD genelinde ortalama olarak 15 yaşındaki her dört çocuktan biri matematik, okuma ve fen alanlarında düşük performans gösteriyor; bu da onların temel algoritmaları kullanamadıkları veya basit metinleri yorumlayamadıkları anlamına geliyor.
OECD eğitim direktörü Andreas Schleicher bir basın toplantısında "COVID muhtemelen bir rol oynadı, ancak tek neden bu olmamalı" dedi.
COVID sebebiyle okulların kapanması esnasında ekstra öğretmen desteği sağlayan ülkeler ve özel eğitim için öğretmen erişiminin kolay olduğu yerlerde sonuçlar genel olarak daha iyi oldu.
OECD, düşüşün kaçınılmaz olmadığını söyleyerek, öğrencilerin matematik, okuma ve fen alanlarında en yüksek puanları aldığı Singapur'u işaret etti ve sonuçlar, Singapurlu öğrencilerin akranlarından ortalama üç ila beş yıl önde olduklarını gösterdi.
Singapur'un ardından Makao, Tayvan, Hong Kong, Japonya ve Güney Kore de matematik ve fen bilimlerinde daha iyi performans gösterirken, Estonya ve Kanada da iyi puanlar aldı.
Okumada İrlanda, Japonya, Güney Kore ve Tayvan en yüksek notları aldılar.