Google'ın yaptırımların hedefindeki bir Rus firmayla hassas kullanıcı verilerini paylaştığı öne sürüldü. Dijital reklam analiz şirketi Adalytics'in analizine göre, teknoloji devi bu verileri, Rusya'nın en büyük devlet bankasına ait RuTarget adlı şirketle 23 Haziran'a kadar paylaşmayı sürdürdü.
Reklam teknolojisi firması RuTarget, markaların dijital ortamda reklam vermesi için danışmanlık sağlıyor. ABD yönetimi söz konusu firmayı, Rus askerlerinin Ukrayna'nın tartışmalı Donbass bölgesine girdiği 24 Şubat'ta yaptırıma tabi kuruluşlar listesine almıştı.
Reklam firması, Rusya ekonomisi için "son derecede önemli" olduğu belirtilen devlet bankası Sberbank'a ait. Bu banka da 6 Nisan'da ABD'nin yaptırım listesine eklenmişti. Yaptırımlar, ABD'li kişi ve kuruluşların RuTarget veya Sberbank'le iş yapmaması gerektiği anlamına geliyor.
Öte yandan, Adalytics'e göre Google, RuTarget'ın Ukrayna'da ve dünyanın diğer bölgelerindeki internet sitelerine ve uygulamalara göz atan kişilerle ilgili bilgilere erişmesine ve bunları depolamasına izin verdi. Analiz şirketi, firmanın Google'dan kullanıcı verilerini aldığını kanıtlayan 700'e yakın örnek tespit ettiklerini aktardı. İki firma arasındaki veri paylaşımının, yayın kuruluşlarının yorum almak için Google'la irtibata geçtiği 23 Haziran'a kadar devam ettiği öne sürüldü.
Google sözcüsü Michael Aciman da söz konusu iddiaları kabul etti. Aciman, Rus firmayla mart ayında resmi ilişkilerini kestiklerini ama yayın kuruluşlarının uyarısına dek firmanın Google'dan kullanıcı ve reklam satın alma verilerini elde edebildiğini belirtti:
Söz konusu tüzel kişileri inceledik ve Google reklamcılık ürünlerini doğrudan kullanmalarını engellemek için bu yılın başlarında aldığımız önlemlerin ötesinde uygun yaptırım işlemlerini gerçekleştirdik. (İndependent Türkçe)