Kültür-Sanat

Gözde İlkin’den yeni sergi: Emanet Zemin

“Emanet Zemin’de gözleri kapatıp rüya görmek, kulak misafiri olmak, hareketlenmek kadar köklenmek de serbest; maksat Gaia’yla temaşa.”

Gözde İlkin (Fotoğraf: Elif Tekneci)

14 Eylül 2022 17:48

T24 Kültür Sanat

Türkiye’yi dünyada temsil eden sanatçılardan Gözde İlkin’in yeni kişisel sergisi ‘Emanet Zemin’, bu akşam (14 Eylül Çarşamba) açılıyor. artSümer’de düzenlenen sergi 12 Kasım’a kadar görülebilecek.

Toplumsal kimliği, toplumsal süreçleri temsil eden ve bir hafıza nesnesi vasfını kazanan masa örtüsü, perde, çarşaf gibi yerel buluntu kumaşlarla yaptığı çalışmalar bütün dünyada ilgi gören Gözde İlkin, 2020 yılında Asya'nın en prestijli çağdaş sanat bienali olarak kabul edilen Gwangju Bienali'nde Türkiye’yi temsil etti. 

Gözde İlkin’in yeni sergisi ‘Emanet Zemin’de bir yandan üç boyuta yayılan esnetilmiş bir manzara resmi, bir yandan da ses ve hareket için bir sahne var.

TIKLAYIN | Bilinçler Yükselir, Ruhlar Birleşirken: 13. Gwangju Bienali'ne Türkiye'den katılım

Emanet Zemin’in tanıtım bülteninde yer alan ifadeler şöyle:

“Ateş, su, toprak ve havadan şamil bu mekân belki içine yerleşilen bir motif, belki de zihnimizde bir mağara. Burası aynı zamanda evsiz taşlara yuva, sürüklenmiş dallara ve dansçılara vardiya, çatlaklara bir dua. ‘Emanet Zemin’de gözleri kapatıp rüya görmek, kulak misafiri olmak, hareketlenmek kadar köklenmek de serbest; maksat Gaia’yla temaşa.

Küratörlüğünü Duygu Demir'in üstlendiği serginin ses tasarımı Berke Can Özcan'a, mekânı aktive eden performansın koreografisi Aslı Öztürk'e ait.”

Doğumlarını Hatırlayanlar, 2022 
Those Who Remember Their Births
Farklı boyutlarda doğadan toplanmış parçalar ve kumaş ile işleme


Emanet Zemin performans çalışmasından görüntü, 2022   

Koreografi : Aslı Öztürk | Performans : Barış Diker, Nazlı Durak, Alara Erdem, Umut Özdaloğlu

Gözde İlkin kimdir?



1981 yılında Kütahya’da doğan Gözde İlkin, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim Bölümü’nde lisans eğitimini, Marmara Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde yüksek lisans eğitimini tamamladı.
T
oplumsal kimliği, toplumsal süreçleri temsil eden ve bir hafıza nesnesi vasfını kazanan masa örtüsü, perde, çarşaf gibi yerel buluntu kumaşlarla çalıştı. Kumaş üzerine yaptığı motifler ve çizimlerde, günümüzün kültürel bilgilerini, siyasi ve sosyal ilişkilerini, toplumsal cinsiyet konularını betimledi.

Bugüne kadar “Tek Başına ve Hep Birlikte” (İstanbul); “Kökler Konuştukça Çatlaklar Derinleşir” (Paris); “Örgütlü İkamet” (Paris); “Tuzak” (Kahire) “Lekeli Mülk” (Münih) adları altında beş kişisel sergi açtı.

Seçilmiş sergileri arasında Venedigsche Sterne, (Küratör: Susann Wintsch, Stephan Kunz), Bündner Kunstmuseum, Chur-İsviçre (2022); Rooted Beings(Küratörler: Bárbara Rodríguez Muñoz ve Emily Sargent), Wellcome Collection, Londra (2022); 12th Survival Kit Festival, (Küratörler: Övül Durmuşoğlu ve Joanna Warsza), Latvian Centre for Contemporary Art, Riga, Letonya (2021); UnNatural History, (Küratör: Invisible Dust), Herbert Art Gallery and Museum, Coventry, İngiltere (2021); Bilinçler Yükselir, Ruhlar Birleşirken, 13. Gwangju Bienali (Küratörler: Defne Ayas ve Natasha Ginwala), Güney Kore (2021); İplikten Çözülenler: Tekstilde Küresel Anlatılar(Küratörler: Susanne Weiß, Inka Gressel ve Öykü Özsoy), İstanbul Modern, İstanbul (2019); Kökler Konuştukça Çatlaklar Derinleşir, MAC VAL Müzesi, Vitry-sur-Seine, Paris (2019); İyi Bir Komşu, 15. İstanbul Bienali, (Küratör: Elmgreen ve Dragset), Pera Müzesi, İstanbul (2017); Spaceliner, (Küratör: Barbara Heinrich), Arter, İstanbul, (2015) ve Hyper Real: The Passion of the Real in Painting and Photography, (Küratörler: Susanne Neuburger ve Brigitte Franzen), MUMOK, Viyana (2010) yer alır
 
Gözde İlkin, Water Mill Center, New York; IASPIS,  Stokholm; MAC VAL Museum, Vitry-sur-Seine, Paris; Pioneer Works, New York; Cité Internationale des Arts, Paris ve Künstlerhaus Bremen'de ‘misafir sanatçı’ programlarına katıldı.