Yaşam

Hızlıya karşı yavaşın yükselişi; "Döngüsel lüks modayla, sürdürülebilirlik sorumluluğunu alıyoruz"

Beymen Group CEO’su Elif Çapçı: Mükemmel değiliz ama doğru yönde attığımız her adımın bizi daha güzel bir dünyaya ve geleceğe götürdüğüne inanıyoruz

Beymen Group CEO’su Elif Çapçı, ikinci el lüks moda yolculuklarına, çantadan sonra ayakkabı ile devam edileceğini açıkladı

06 Haziran 2024 12:00

T24 Yaşam

Attığı "sürdürülebilirlik" adımıyla Beymen Reborn'u hayata geçiren ve lüks modayı ikinci el pazarına taşıyan Beymen, döngüsel moda yolculuğunu lüks ikinci el ayakkabı satışıyla devam ettiğini duyurdu.

“Dünyaya sözümüz var” diyerek başlattığı Beymen Promise çatısı altında, sürdürülebilirlik yolculuğuna devam eden Beymen, lüks ikinci el satış platformu Beymen Reborn ile tasarımların daha uzun süre kullanımda kalmalarına alan açarak döngüsel modaya liderlik etmeyi hedeflediğini açıkladı.

Beymen Reborn’un lüks ikinci el ayakkabılarla devam eden döngüsel moda yolculuğu kapsamında Beymen Group CEO’su Elif Çapçı ve WWF Mütevelli Heyeti Üyesi Aslı Pasinli’nin katılımlarıyla, gazeteci Melis Alphan moderatörlüğünde bir panel düzenlendi. 

Aslı Pasinli-Alif Çapçı-Melis Alphan

Beymen Reborn’un bir yılda güvenilir bir lüks ikinci el satış platformu olarak konumunu güçlendirdiğini" söyleyen Beymen Group CEO’su Elif Çapçı, “Modada sürdürülebilirlik kavramı; tasarımdan üretime, alışveriş alışkanlıklarımızdan kıyafet ve aksesuarlarımızın kullanım sürelerine ve geri dönüşümlerine uzanan birçok alanı kapsıyor. Beymen Reborn, kaliteli malzemelere, ince işçiliğe, fark yaratan tasarım anlayışına önem veren modaseverlerin yakından takip ettiği, güvenilir bir satış platformu olarak ülkemizde döngüsel modaya öncülük ediyor" diye konuştu. 

"Sürdürülebilirlik yolculuğumuz güçleniyor" 

Çapçı, şöyle devam etti:

"Beymen Reborn, yüksek kaliteli moda ürünlerinin yaşam döngüsünü uzatırken, bu sayede kullanım başına maliyetlerini düşürerek karbon ayak izlerini azaltmayı da hedefliyor. Geçtiğimiz yıl Beymen Reborn ile ikonik çantaları yeni sahipleri ile buluşturmaya başladık. Reborn’un bir yıl gibi kısa sürede gördüğü ilgi, döngüsel modadaki çalışmalarımızı da hızlandırdı ve lüks ikinci el ayakkabıları da Beymen Reborn’a dahil ettik. Ayrıca Beymen Zorlu Center’da ilk kez fiziksel mağazamızın içerisinde satışa da başladık. Hep vurguladığım gibi zamansız ve uzun ömürlü ürünler olarak nitelendirdiğimiz lüks ürünler, sürdürülebilir moda hareketi içinde çok önemli bir yer kaplıyor. Lüks ikinci el çantanın ardından ayakkabıyla Beymen Reborn’u daha da güçlendiriyor, sürdürülebilir modaya verdiğimiz önemi vurguluyoruz. Beymen Repair ve Beymen Recycle adımlarımıza ilişkin çalışmalarımız da devam ediyor. Beymen Promise çatısı altında yürüttüğümüz sürdürülebilirlik yolculuğumuz somut, şeffaf ve kararlı adımlarla her geçen gün daha da güçleniyor. Sürdürülebilir modadaki öncü girişimimiz Beymen Reborn da bu alandaki güçlü duruşumuzun en iyi göstergelerinden birini oluşturuyor."

"Hızlıya karşı yavaşın yükselişi söz konusu"

Elif Çapçı, "Beymen olarak sürdürülebilirlik sorumluluğunu alıyoruz. Müşterilerin tüketim alışkanlıkları yavaş da olsa etkileniyor. Hızlıya karşı yavaşın yükselişi söz konusu. Lüks, bu anlamda kalitesi ve uzun süre kullanımı konusunda avantajlı. Kullanım ömrü uzadıkça, kullanım başı maliyeti de düşüyor ve karbon ayak izini azaltmış oluyoruz" ifadelerini kullandı. 

Sürdürülebilirlik konusunda gençlere güvendiğini söyleyen Çapçı, şunları kaydetti:

"En büyük farkındalık ve kaygı onlarda olmalı, önlerinde uzun yıllar var. Moda da gençleri takip ediyor. Alım güçleri henüz çok yüksek olmayabilir ama etki güçleri çok fazla. En iddialı moda evleri, gençlere bakıyor ve rotalarını, onların değer yargılarına çeviriyor. 

Mükemmel değiliz ama doğru yönde attığımız her adımın bizi daha güzel bir dünyaya ve geleceğe götürdüğüne inanıyoruz." 

"Tüketici alışkanlıklarını değiştirmeyi beklemeye vaktimiz yok"

WWF Mütevelli Heyeti Üyesi Aslı Pasinli de Beymen'ün ikinci el lüks moda projesi hakkında, "3-5 yıl önce Beymen ve ikinci el kelimelerinin yan yana geleceğine inanmazdım. Tüketici algısını değiştirmek için bir öncülük söz konusu. Lüksün tanımı değişmeye başladı, bunu birlikte değiştireceğiz" dedi. 

Tüketici alışkanlıklarının yavaş ve zor değiştiğinin altını çizen Pasinli, "Devletin de iş dünyasının da sorumluluk alması gerekiyor. Çevre dostu ürünler daha cazip hale getirilmeli. Acil eylem planları devreye sokulmalı. Tüketici alışkanlıklarını değiştirmeyi beklemeye vaktimiz yok, bir yangının içindeymişiz gibi hareket etmemiz gerekiyor" diye konuştu. 

Beymen Reborn'da süreç nasıl işliyor?

Beymen, Beymen Reborn projesi ile geçen yıl, müşterilerinin az kullandıkları veya hiç kullanmadıkları lüks çantalarını satışa sunarak yeniden hayat bulmalarını sağlamasıyla döngüsel moda yolculuğuna adım atmıştı.

Az kullandıkları ya da hiç kullanmadıkları lüks çanta ve ayakkabılarını Beymen Reborn’da satışa sunmak isteyen Beymen müşterileri, Beymen.com’daki Beymen Reborn sayfasından dört kolay adımda online başvuru yapılabiliyor. Beymen Reborn’da satışa sunulan lüks ikinci el ayakkabı ve çantalardan elde edilen gelir, “bağış” opsiyonu seçilerek herhangi bir hizmet komisyonu kesintisine uğramadan, Deniz Temiz Derneği/ TURMEPA’ya bağışlanabiliyor.

Mayıs 2023’te 82 marka ile lüks ikinci el çanta satışına başlayan Beymen Reborn, kısa sürede ünlü markaları da kapsayacak şekilde genişleyerek yüzlerce markaya ulaştı.   

Beymen Reborn’da satışa sunulmak istenen, ön başvurusu onaylanan tasarımlar kargo ile Beymen’e ücretsiz olarak gönderilebiliyor ya da seçili Beymen’lerin Mağazadan Teslim noktalarına bırakılabiliyor.

TIKLAYIN - "Moda, kendimize yakışanı giymek kadar, kendimize yakışanı yapmak"