İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun seçim kampanyası danışmanı Necati Özkan, Google'ın siyasi reklam politikasındaki değişikliği değerlendirdi. Türkiye'de alternatifin yolunun dijitalden geçtiğini söyleyen Necati Özkan, "“Bu sınırlama demokrasinin önünde problem olabilir. Sosyal medya platformlarının demokrasinin gelişimine katkı sağlaması gerekirken, problemler oluyor" dedi.
Google’ın bu kararı ana akım televizyonlar ve gazetelerde yer bulmakta zorlanan siyasi partilerin reklam politikasını ciddi şekilde etkileyecek. Örneğin dijital kampanyaları ile öne çıkan CHP, İYİ Parti ve HDP gibi siyasi partiler kampanya stratejilerini tekrar gözden geçirmek durumunda kalacak. Muhalefet partileri eskiden arama motoru sonuçlarına göre kişilerin hangi partiye oy vereceğini veya vermeyeceğini öngörüyor ve dijitalde buna göre reklam veriyordu. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun seçim kampanyası danışmanı Necati Özkan, Sözcü'ye şu değerlendirmelerde bulundu:
"Deneme yanılma yöntemi ile ilerleyecekler"
Türkiye'de alternatifin yolunun dijitalden geçtiğini söyleyen Necati Özkan, “Öncelikle ABD'de son zamanlarda görülen anormallikler sebebiyle böyle bir durumla karşı karşıyayız. Etik dışı davranan kurumlar oldu. Ukrayna, Rusya gibi yabancı kaynaklardan etkilenen ABD seçmeninin kararının değişmesinde rol oynadı. Bu durum Google, Youtube gibi şirketlerin başını ağrıtır duruma geldi. Bu şirketler de regülasyona girdi. Ne yaptığını bilmeden adım atıyorlar. Deneme yanılma yöntemi ile ilerleyecekler” diye konuştu.
"Google ile görüştük, 'Dünyaya ABD gözlüğü ile bakmayın dedik"
Google’ın reklam stratejisini değiştirme anlamında İmamoğlu’nun kampanya yönetimi ile de bir araya geldiğini söyleyen Özkan, “Bu anlamda bizim de görüşümüzü aldılar. Ekrem İmamoğlu'nun kampanyasında, dijital anlamda önemli işler yapıldığını söyleyerek, görüş aldılar. Bizler de onlara ‘Dünyaya ABD gözlüğü ile bakmayın' dedik. Türkiye gibi büyük medya gruplarının merkezi yönetim tarafından kontrol edildiği noktasında alternatifin yolu dijitalden geçiyor” yorumunda bulundu.
"Bu sınırlama demokrasi için problem"
Siyasi reklam sınırlamasının iktidar partisi kadar yüksek bütçesi olmayan partiler ve demokrasi açısından problem olabileceğini kaydeden Özkan, “Bu sınırlama demokrasinin önünde problem olabilir. Sosyal medya platformlarının demokrasinin gelişimine katkı sağlaması gerekirken, problemler oluyor. Sosyal medya programlarının altında analitik var. Like ettiğiniz insanları önünüze getiriyor. Alternatif, muhalif ve bütçesi iktidar kadar olmayan siyasi partilerin önü tıkanıyor. Ara süreçteler, bu regülasyonun nasıl yansıyacağını göreceğiz” değerlendirmelerinde bulundu.
TIKLAYIN - Google'dan siyasi reklamlara yönelik önlem hamlesi
TIKLAYIN - Af Örgütü raporu: Facebook ve Google insan hakları için sistematik bir tehdit oluşturuyor