BRC ve mali denetim firması KPMG'ye göre, ev aksesuarları ve mobilya satışları Mart ayı boyunca arttı ve tüm kategorilerin en güçlü büyümeyi yakaladı.
KPMG'nin Birleşik Krallık Perakende Müdürü Paul Martin, halkın maliyetleri azaltmak için evde eğlenmeyi tercih ettiğini söyledi. Martin, faturaların artmayı sürdürmesi nedeniyle eğilimin Nisan ayında da devam edeceğini vurguladı.
Martin, "Tüketicilerin isteğe bağlı harcamalarını daha da kısmak zorunda kaldığını göreceğiz" dedi ve şöyle devam etti:
"Tüketiciler, harcamaları kısmak için ellerinden geldiğince adımlar atmaya devam edecek. Alışveriş yaptıkları yeri, satın aldıkları ürünü değiştirecek ve daha az ürüne harcama yapacak."
Perakende araştırma şirketi IGD ise, gıda fiyatlarının artmayı sürdürmesi durumunda marketlerin müşterilerini memnun etmenin başka yollarını arayacağını söyledi.
Şirketin sahibi Susan Barrett, “Marketler, tüketicilerin evde restoran deneyimlerini yeniden yaratmalarını sağlamak için kaliteli özel markalı ürünler ve yemek çözümleri üretmeye çalışıyor” dedi.
Zorluklara rağmen BRC, Kral Charles’ın Mayıs'taki taç giyme töreni gibi büyük etkinliklerle perakende talebin canlanmasının muhtemel olduğunu söyledi.
Ancak Dickinson, işletmelerin artan toptan satış maliyetleri ve maaşlar gibi "kapsamlı" maliyet baskılarıyla karşı karşıya kalmaya devam ettiği konusunda uyardı ve şunları söyledi:
"Bu maliyetler kontrol altına alınmadığı sürece, bu aydan itibaren artan ev faturalarıyla karşı karşıya olan tüketiciler için muhtemelen yüksek enflasyonun devam edeceğini göreceğiz"
İngiltere Merkez Bankası, gıda ve enerji maliyetleri düştükçe enflasyonun bu yılın sonlarında keskin bir şekilde düşeceğini tahmin ediyor.