T24 Kültür Sanat
İrfan Önürmen'in özgün stili niteliğindeki tül işlerinden kağıt kolajlara, beton çalışmalarından tuvallerine kadar farklı teknik ve yaklaşımlarının yer aldığı Bilinmeyen Neden başlıklı sergisi 3 Kasım'da Galata Rum Okulu'nda açılıyor. C24 Gallery'nin düzenlediği sergi, sanatçının bilindik tekniklerinin yanı sıra, zengin dağarcığına yeni bir malzeme ekleyerek zımpara kağıdına yaptığı boya ve sürtmelerle oluşturduğu işlerini de sunuyor.
Bilinmezlikle anlamın muğlaklığı
Tanıtımdan:
Kendi geçmişinin birikimi ve kalıntılarıyla ilgili Bilinmeyen Neden adlı sergisinde Önürmen, felsefi bir sorgulama alanı yaratarak varoluşsal alanla biçimlenen belirsizlikler, çözülemeyen veya tam anlamıyla kavranamayan anlamlar üzerine düşünüyor ve üretiyor. Serginin kurgusunu ve üretimlerini bilinmezlikle anlamın muğlaklığı üzerine temellendiren sanatçı form, dil ve temsili içerik açısından çeşitlilik gösteren tüm çalışmalarında biçimsel göndermelerden öte izleyicide yarattığı etkiyi önemsiyor.
Giderek izleyiciyi kendi bilinmeyenlerine ve sorgulamalarına yönelterek içsel yolculuğunu fark etmeye teşvik eden Önürmen, hangi kavram veya malzemeyle çalışırsa çalışsın kendi dünyasındaki gerçeklik ve hayal gücü, görünen ve görünmeyenlerle tüm biçimsel kategorileri bulanıklaştırıyor. Sergisinde eski ve yeni ürettiği işlerini kronolojik bir sıra olmaksızın yan yana ve art arda kurgulayarak yeni patikaların oluşmasını da deneyimlenebiliyor.
Sloganlaşmayan ama politik bir imge: İnsan
"Bilinmeyen Neden" sergisinde sanatçı farklı yaklaşımlarının, üretimlerinin arasındaki ilişkileri vurgulamak, biçimsel ve içeriğe dair sorunsalları ortaya çıkarmak istemiş, kendi içinde tartışmayı amaçlıyor.
Malzemeye ilgi duyan ve bu ilgiden beslenen sanatçı, üretim serüveninin içinde kendine yeni alanlar açmak için denemeler yapmaktan çekinmiyor ve bu anlamda serüvenini oyunlaştırıyor. Yaşadığı çatallanmalar ve farklı yollardan yürüme isteği sanatçıda, bir yandan da biçim dilinin zenginleşmesi anlamına geliyor. Tuval resmiyle bağını hiç koparmayan sanatçının, tül yapıtlarında oluşturduğu şeffaflık, üç boyutluluk ve derinlik etkileri boya işlerinde de dikkat çeker. Zaman zaman soyut resmin sınırlarında da dolaşan bir resimsel dil geliştiren sanatçının işlerinde figür hiçbir zaman kaybolmuyor. İnsan, silikleşir parçalanır ve belirsizleşir ama her zaman resminin ortasında büyük bir sorunsal gibi kendini belli ediyor. Önürmen'in üretiminde insan sloganlaşmayan ama politik bir imge olarak işleniyor.
İzleyicinin kendi bilinmeyenlerine ayna tutarak sorgulamalarına ve içsel yolculuklarını keşfetmelerine olanak tanıyacak Bilinmeyen Neden başlıklı sergisi 3 Kasım – 2 Aralık tarihlerinde Galata Rum Okulu'nda pazartesi hariç her gün 10.00 – 18.00 saatleri arasında görülebilir.