Taksi yollarında meydana gelen çökmelerin da sebeplerini açıklayan Kantarcı, şunları anlattı:
"Pistin beton kalınlığı 1 metre olup, alttaki kil materyalin kaya olmayışı pistin esnemesine sebep oluyor. Yapılan dolgunun uzun bir süre oturmasını da beklemek gerekirdi. Betonun esnekliği azdır. Uçakların konusundaki basınç pist yüzeyinin kısa bir süre sonra dalgalı bir yapıya (ondülasyon) dönüşmesini sağlayacaktır. Taksi yollarında ve diğer alanlarda çökme olayları olağandır. Sonuç olarak İstanbul havalimanının hem yer seçimi yanlıştır hem de havalimanındaki arazi incelemeleri yetersizdir. Bu yanlışlık ve yetersizlik mühendislerin gayretleri ile giderilemeyecek ölçektedir."
Meteoroloji Mühendisleri Odası Başkanı, "Yer havalimanı yapımına uygun değil" demişti
ÇED raporuna göre, havalimanının inşa edildiği bölge yılın 107 günü kuvvetli rüzgârlı, 65 günü ise yoğun bulutlu geçiyor. Meteoroloji Mühendisleri Odası Başkanı Sıtkı Erduran 2015 yılında yaptığı bir açıklamada, mevcut veriler itibarıyla yerin havalimanı yapımına uygun görünmediğini söylemişti.
|