İzmir 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Murat Ummak, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne bu yıl gelen çağrıların yüzde 63,3'ünün asılsız olduğunu belirterek "Son dönemde gündemde olan EYT ile ilgili asılsız çağrılar alıyoruz. Ne zaman çıkacağını ve şartlarını soruyorlar" dedi.
İçişleri Bakanlığı, Türkiye'de farklı acil yardım çağrıları için kullanılan 110 itfaiye, 156 jandarma, 155 polis, 112 sağlık, 177 orman, 178 sahil güvenlik, 122 AFAD numaralarını '112 Acil Çağrı Merkezi' altında topladı. Çalışmayla tüm ekiplerin en kısa sürede olay yerine ulaşması amaçlandı. İzmir'de bu yıl 5 milyon 380 bin ihbar yapıldı.
Bunların yüzde 63,3'ü asılsız çıkarken, bazıları ise ekipleri zor durumda bıraktı. Asılsız çağrıları en aza indirmek için etkin bilgilendirme çalışmaları sürerken, bu kapsamda son olarak Ege Üniversitesi'nde çalışma yapıldı.
"Şarkı söyleyen de var, restoran adresi soran da"
Asılsız çağrılara dikkat çeken Ummak, "Şarkı söyleyen de var, restoran adresi soran da. Son dönemde hastane randevularıyla ilgili 182 yerine 112 aranıyor. Yanlış rakam girip bizden hastane için randevu almaya çalışıyorlar. Yine son dönemde en çok gündemde olan EYT ile ilgili asılsız çağrılar alıyoruz.
Ne zaman çıkacağını, şartlarını soruyorlar. Bu çağrılar, genellikle kent merkezinden değil kırsal ilçelerden geliyor. 112 Acil Çağrı Merkezi, acil çağrılar için var. Biz acil çağrılar için her zaman yanınızdayız. Bu tür asılsız çağrılarla, acil durumdaki çağrıların önüne geçmiş oluyorsunuz. Lütfen merkezimizi ararken buna dikkat edin" dedi. (DHA)