Uluslararası danışmanlık şirketi Kearney, şirketlere Metaverse, Web3, bio-artırılmış gerçeklik gibi yeni gelişen teknolojilerle ilgili rüzgara kendilerini kaptırılmamaları uyarısı yaptı.
Uluslararası danışmanlık şirketi Kearney tarafından yayınlanan değerlendirmede Metaverse, Web3, bio-artırılmış gerçeklik gibi teknolojilerin henüz çok yeni olduğunu belirtilerek, “Bu teknolojilerin üzerinde çok fazla duman var ama henüz yeterince ateş yok” denildi.
Yayınlanan değerlendirmede bu teknolojilerin zaman içinde internet teknolojisinin bizzat kendisi gibi ücretsiz bir nitelik kazanabileceği vurgulandı. İnternetin omurgasını oluşturan World Wide Web’in babası Tim Berners-Lee’nin 1993 yılında bu teknolojinin kaynak kodunu açık bir şekilde yayınladığı hatırlatılan değerlendirmede, Metaverse, Web3 veya bio-artırılmış gerçeklik gibi yeni teknolojilerin de benzeri bir yönelim alabileceği ifade edildi. Değerlendirmede, “Web3’te sahiplik iddiasında bulunan şirketleri onaylayanlar önemli bir risk alıyor” uyarısında bulunuldu.
Bilindiği gibi başta ismi Meta olarak değiştirilen Facebook olmak üzere bir dizi şirket, Metaverse’de kendilerine ait özel dünyalar inşa ediyorlar. Kearney, 2000’li yıllarda pek çok şirketin sanal gerçeklik oyunu Second Life’a yatırım yaptığı ama bir sonuç elde edemediğini de hatırlattı.
“Tüketicilerin tepkisini öngörmek güç”
Tüketicilerin yeni teknolojilere nasıl tepki göstereceğinin de bilinmediği kaydedilen değerlendirmede, Amerika’da her 5 kişiden birinin Covid aşısıyla insan vücuduna çip yerleştirildiğine inandığı hatırlatıldı.
Elon Musk’ın insan beynine implant yerleştiren bio-artırılmış gerçeklik şirketi Neuralink’a tüketicilerin nasıl tepki göstereceğinin bilinmediği vurgulanan değerlendirmede, Amerika’da şimdiden 12 eyalette çalışanlara bu tip teknolojilerin dayatılmasının yasaklandığı kaydedildi.
“Hak ettiklerinden fazla fiyat biçmeyin”
“Yeni teknolojilere hak ettiklerinden fazla fiyat biçmeyin” denilen değerlendirmede, ismini Meta olarak değiştiren ve kendi Metaverse evrenini yaratan Facebook’un hisselerinin geçtiğimiz aylarda sert biçimde değer yitirmesinin yatırımcıların ortaya konan hedeflere inanmadığını gösterdiği vurgulandı.
“Teknoloji strateji değil bir araçtır”
Kearney Türkiye Direktörü Onur Okutur da yaptığı değerlendirmede, şirketlerin teknolojiye değil, teknolojiyle elde edilmesi hedeflenen sonuçlara odaklanması gerektiğini ifade ederek, “Amaç müşterileri kontrol etmek değil onlara daha iyi hizmet etmek olmalı. Teknolojinin kendisi bir strateji değildir, mevcut stratejiyi hayata geçirmenin bir yoludur” dedi.