Geçen hafta sonu yapılan ve milyonlarca öğrencinin girdiği LGS’de bir fizik sorusu eğitimcileri ikiye böldü. Sınavın cevap anahtarında fen bilimlerinde bulunan bir sorunun doğru şıkkı C olarak verildi. Ancak eğitimcilerin bir kısmı A şıkkının doğru olduğunu savunurken diğer kısmı de cevap anahtarında sorun olmadığı, C şıkkının doğru olduğu yorumunda bulundu.
"Her ihtimal değerlendirilmeli, A şıkkı olmalıydı"
Milliyet'in haberine göre, tartışmalı soruya bazı fizik öğretmenleri, her ihtimalin değerlendirilmesi gerektiğini şu ifadelerle savundu:
“İpi bir uçtan çektiğimizde zaten diğer uç da eşitleniyor. Yani ipi iki kişi çekmek zorunda değil. İpin diğer ucu bir yere bağlansa ve sadece tek kişi bu ipi çekse bile ağırlık yukarı kalkıp dengede kalır. Yani tahtanın dengede kalması için iki kişinin ipi çekmesine gerek yok. Bir kişinin çekmesi yeterli oluyor. Bu yüzden çekilen ipin uzunluğu eşit olmak zorunda değil. Bu nedenle cevap yalnız üç seçeneği olan A şıkkı olmalıydı.”
"Kitapçıkla bulunan şekilde, C şıkkı doğru"
Sorunun doğru cevabının MEB kitapçığında yer aldığı şekilde olması gerektiğini söyleyen öğretmenler ise:
“İşçiler ipleri aynı anda çekseler de zaten aynı miktarda ipi çekmiş olacaklardı. Biri önce biri geç çektiğinde sadece biri geç çekmiş oluyor. Bu nedenle burada bir şey fark edeceğini düşünmedik. Soruda kesinlikle dediği için öğrencinin sol taraf ne kadar yükselecekse sağ tarafın da o kadar yükselmesi gerektiğini görmesini istemişler. O nedenle sol tarafla sağ tarafın çekilme miktarı aynı olmalı. Tahta da simetrik duruyor ve çeken işçiler de öyle. O nedenle kesinlikle doğru kabul edilebilecek seçenekler iki ve üç olmalı diye düşünüyoruz. Ancak A şıkkını savunanlar da yanlış düşünmüyor olabilir” ifadelerini kullandı.
5 gün içinde itiraz edilebilir
MEB yetkilileri, sınav tarihinden itibaren 5 gün içinde bakanlığa, soru iptalleri için itirazların yapılması gerektiğini belirtti. Yetkiler, bu süre zarfındaki değerlendirmeler neticesinde eğer soru iptal edilmezse idari mahkemeye başvurulabileceğini de vurguladı.