17 Mart 2025 11:25
Güncelleme: 17 Mart 2025 11:53
ABD menşeli hızlı moda perakendecisi Forever21'in ADB operasyonlarını yöneten çatı şirketi, son altı ay içinde ikinci kez iflas başvurusu gerçekleştirdi.
Başlıca gerekçeler, alışveriş merkezlerindeki ziyaretçi sayılarının düşüşü ve çevrimici perakendecilerin artan rekabeti olarak sunuldu.
Şirket, ABD genelindeki yaklaşık 350 mağazası için bir alıcı bulamayınca iflasın büyük olasılıkla tasfiye ile sonuçlanacağı belirtildi. Ancak Forever 21’in marka hakkı ve fikri mülkiyetleri, hala Authentic Brands Group bünyesinde bulunması nedeniyle farklı bir formatta varlığını sürdürebilir.
E-ticaretin yükselişi ve ABD’de büyük alışveriş merkezlerinin popülerliğini yitirmesi, Forever 21 için uzun süredir büyük bir tehdit oluşturmaktaydı. Marka, 2019’da yine Chapter 11 kapsamında iflas başvurusu yapmış ve Authentic Brands Group, Simon Property Group ve Brookfield Asset Management Inc. ortak girişimi olan Sparc tarafından satın alınarak iflastan kurtarılmıştı.
Cnbc-e'de yer alan habere göre şirket, iflas süreci kapsamında mağazalarında tasfiye satışlarına başlayacağını ve mahkeme gözetiminde varlıklarının tamamını ya da bir kısmını satmak için pazarlama sürecini yürüteceğini duyurdu.
Delaware Bölgesi İflas Mahkemesi’ne yapılan başvuruya göre, şirketin tahmini varlıkları 100 milyon ila 500 milyon dolar arasında değişirken, borçlarının 1 milyar ila 10 milyar dolar arasında olduğu belirtiliyor. Başvuruda, şirketin 10.001 ila 25.000 arasında alacaklısı olduğu da belirtildi.
Eğer başarılı bir satış gerçekleşirse, Forever 21 tamamen kapanmaktan vazgeçebilir ve faaliyetlerini sürdürebileceği bir yeniden yapılanma sürecine girebileceği ön plana çıkan unsurlar arasında.
Şirket, ABD'deki mağaza ve internet sitesinin açık kalacağını ve müşterilere hizmet vermeye devam edeceğini duyururken, uluslararası mağazalarının bu süreçten etkilenmeyeceğini belirtti.
1984 yılında Güney Koreli göçmenler tarafından Los Angeles'ta kurulan Forever 21, bir dönem genç tüketiciler arasında uygun fiyatlı ve trend kıyafetleriyle büyük popülerlik kazanmıştı. 2016 yılında dünya çapında 800 mağazaya ulaşan marka, bunların 500’ünü ABD’de işletiyordu.
“Maddenin doğasının algılarımızla çelişiyor gibi görünmesi insanları rahatsız ediyor” |
Günün öne çıkan haberleri...TIKLAYIN - Donald Trump, yarın Putin'le görüşeceğini açıkladı TIKLAYIN - THY çalışanı uçağın bagaj bölümünde unutuldu, donmak üzereyken bulundu! TIKLAYIN - Kulis: AKP’nin Ekrem-Mansur denklemi ve 4 aşamalı planı TIKLAYIN - Kocaeli'deki fabrikada toplu iş sözleşmesi; en düşük işçi maaşı 100 bin TL'yi geçti! TIKLAYIN - Spor yazarları, Fenerbahçe-Samsunspor maçını yorumladı: "Şampiyonluğa veda maçı..." TIKLAYIN - CHP’nin ön seçim sandıkları Yüksek Seçim Kurulu’ndan |
© Tüm hakları saklıdır.