Ekonomi

Okula dönüş alışverişinde ailelerin en önemli gündem maddesi ekonomi

Hepsiburada, 810 ebeveyn ve 501 öğrenci ile ailelerin tüketim alışkanlıklarını ve pratiklerini ortaya koyan "okula geri dönüş" araştırması yaptı

05 Eylül 2024 10:00

T24 Haber Merkezi

20 milyon öğrencinin 2024 - 2025 eğitim-öğretim yılına başlamasına günler kala yapılan bir araştırma; ailelerin okul alışverişinde en önemli gündem maddesinin ekonomi olduğunu ortaya koydu. Araştırmaya göre aileler, okula dönüş alışverişine ortalama 10 bin lira bütçe ayırıyor. 

Hepsiburada, 810 ebeveyn ve 501 öğrenci ile ailelerin tüketim alışkanlıklarını ve pratiklerini ortaya koyan "okula geri dönüş" araştırması yaptı. Araştırma sonuçları, 4 Eylül günü İstanbul'da yapılan bir basın toplantısında kamuoyuyla paylaşıldı. 

Araştırmada, ebeveynlere okula dönüş alışverişinde en önemli gündem maddeleri soruldu. Yüzde 58’lik oranla ‘fiyat değişimlerine karşı önlem alabilmek’ olarak öne çıkarken, bunu yüzde 37 ile ‘kaliteli ürünlere erişmek’ ve yüzde 35 ile ‘bütçelerini kontrollü ve idareli kullanmak’ takip etti. 

Araştırmaya katılanlardan yüzde 75'i, kredi kartı/banka kartı ile peşin ödeme yaptıklarını belirtirken, yüzde 49'u nakit para kullandığını, yüzde 49'u kredi kartı ile taksitli alışveriş yaptığını ifade etti. Katılımcıların yüzde 55'i, kredi limitine dokunmadan borçlanma/kredilenme olması durumunda bundan faydalanmak isteyeceğini dile getirdi.  

Araştırmaya katılan aileler, okul alışverişine ortalama 10 bin TL bütçe ayırdıklarını ifade etti. 

Basın toplantısında konuşan Hepsiburada Ticari Grup Başkanı (CCO) Ender Özgün, araştırma sonuçlarından hareketle "Okula Dönüş" kampanyası yaptıklarını duyurdu. Özgün, defterden kitaba, ayakkabıdan kıyafete ve teknoloji ürünlerine uzanan binlerce farklı üründe geçerli olduğunu söylediği kampanyanın 16 Eylül’e kadar süreceğini vurguladı.

"103 bin esnafa yeni bir gelir kapısı açacak kampanya ile Tekirdağ’dan Iğdır’a Türkiye’nin 81 iline yayılan KOBİ’ler de cirolarını artırma fırsatı yakalayacak" diyen Özgün, şunları kaydetti:

“Bu kampanyayı tasarlarken, öncelikle tüketicilerimizin bizden beklentilerini dikkate aldık. Sahaya inip, onları dinledik. Gerçekleştirdiğimiz araştırma sonuçlarını, ilgili ekiplerimizle anlamlandırarak bütüncül bir kampanya tasarlamaya dikkat ettik. Hem indirimlerle tüketicilerimize tasarruf imkanı sağlayan hem de esnafımıza, ilave ciro imkanı yaratan bir kampanya sürecini hayata geçirdik. Burada bizim için en önemli noktalardan biri, Türkiye genelinde bir değer zinciri yaratabilmek. Hepsiburada iş ortağı olarak e-ticarete giren esnafımıza, Iğdır'dan Tekirdağ'a pastel boya, kalem, kitap ve birçok farklı ürün satma imkanı yaratıyor; onlara fiziksel sınırları ortadan kaldıran bir rekabet avantajı sunuyoruz”