Gündem

Patiswiss'in CEO'su, "küflü çikolata" paylaşımına verdiği yanıtla tepki çekti: Evindeki nem oranına baktır

CEO, tepkilerin ardından paylaşımını sildi

22 Nisan 2024 13:00

Profesyonel sosyal iş ağı uygulaması Linkedin üzerinden bir kullanıcın yaptığı Patiswiss marka “küflü çikolata” paylaşımı üzerine markanın CEO Elif Aslı Yıldız Tunaoğlu, verdiği yanıtla tepki çekti. Tüketiciye, "Evindeki nem oranına baktır" yanıtını veren Tunaoğlu'nun üslubunun kaba ve alaycı olduğu yorumları yapıldı. 

Geçtiğimiz gün Linkedin adlı profesyonel sosyal iş ağı uygulaması üzerinden bir kullanıcı, aldığı Patiswiss çikolataların küflü çıktığını iddia ederek eleştirel bir paylaşımda bulundu. Paylaşıma Patiswiss CEO’su Elif Aslı Yıldız Tunaoğlu’nu ve Migros’u da etiketleyen kullanıcı Tunaoğlu’nun tepki çeken yanıtı ile karşılaştı. 

Linkedin üzerinden yapılan paylaşımdaki çikolata görselleri:

Tunaoğlu, paylaşımın altına; “Bu ürünler hayatta küflenmez biliyor musun? Hadi doğru diyelim. Sen bence acil şekilde evindeki nem oranına falan baya bir bakmalısın. Bir de Linkedin'de paylaşacak hiç başka içeriğinin olmaması ne acı. Haklısın prim yapmak için bize baya ihtiyacı var herkesin.Baksana aşağıya "çöp" falan yazanlara. Bizim avukatların marka Karalama, Marka değeri düşürme vs'den isteyeceğinden herkes habersiz. Ayrıca! Bize böyle bir durum olsa söyler telafisini istersin. Karşında senin dev Migros ve biz varız. Herkes ürünün öyle arkasındaki. Haydi size kolay gelsin. Avukatlarımız iletişime geçecektir sizinle ama ben kendi işimi kendim çözmeyi severim" diye yazarken, verdiği yanıt sosyal medyada tepki topladı.

Linkedin üzerinden yapılan ilk paylaşım:

Gündem olmasından kısa bir süre sonra paylaşımı silen Tunaoğlu, Instagram hesabı üzerinden; "Ah ülkemin güzel insanları... Ah güzel rakiplerim ki bizi rakip görenlere göre baya küçüğüz. Neyse. Sadece imla kurallarıma takıldınız. Özür dilerim herkesten imla kurallara uyumun yazılarımda hız kaynaklı eksik kalmış. Sosyal medya uzmanlarıma bırakmayacak kadar tez canlılığımın da etkisi var tabii. Kabul edelim şimdi işi bilene bırakmak lazım. Ben bu kadar önemli değilim ya da güzel dilimizi sosyal medya içinde kullanım notum hiçbir şeye referans değil. Tıpkı İngilizce yazma ve konuşma arasındaki farklılıklar gibi. Bu arada telefonum İng. klavye ve gözlerimde çok ciddi bir kuruluk var göremiyorum. Size zahmet benim hatalarımı yazım ve imla denetimini yapıp/düzeltir misiniz? Bu cümledeki yanlışları bulacak ve düzeltecek insanlara şimdiden teşekkür ederim" ifadelerinde bulundu.

İnstagram hesabı üzerinden yaptığı açıklama:

Sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı bir başka açıklamada ise "Sormuşsunuz bana şunu söylemek çok mu zor diye! Onca insanın ekmek yediği emek verdiği bir üretici için bu postun altına yapılan yorumlarda, "çöp üretiyorsunuz" deyince sakin kalmak çok zordu. Sahiplenmek ve korumak, haksızlığa karşı gelmek yaradılışım da var. Hayatımın sonuna kadar da vazgeçmeyeceğim sanırım. Ancak yazım dili vs. derken kime yazdığım ciddi seviyede yanlış anlaşılmış ve karışmış durumda haklısınız. 'Çöp satıyorsunuz' diyenlerdir avukatlarımızın görüşmesi gereken. Yanlış anlaşıldığı, yeterince özne yüklem yerine oturmadığı ve tüm yazım/imla hataları için özür dilerim. Yine eklemek isterim ki satan da üreten de ürünün arkasındadır. Bizimle direk olarak iletişime geçme yönetimi, durumun sebebi/kaynağı belli olmadan kamuoyunu yanıltma olmamasını tercih ederdim. Ama bu da kabul. Türkçe lastik değildir, çekiştirmeyelim lütfen bir diğer ricam. Bu yazıdaki imla ve yazım hataları için özür diler, düzeltmeler için şimdiden teşekkür ederim" şeklinde, gelen tepkilere karşı açıklamada bulundu.

X hesabı üzerinden yaptığı açıklama:

:

Migros ve Carrefour raftan indirdi

Migros ve Carrefour tartışmaların ardından ürünleri raflarından ve internet sitesinden kaldırmaya başladı. Ürünlerin, şimdilik sağlık tedbirleri nedeniyle indirildiği ve ikinci bir bilgilendirmeye kadar mağaza depolarında tutulacağı öğrenildi.