28 Mart 2025 09:39
Güncelleme: 28 Mart 2025 09:48
T24 Haber Merkezi
CHP lideri Özgür Özel'in boykot çağrısı yaptığı firmalar arasında en dikkat çekeni ünlü kahve zinciri Espressolab firması oldu. Firma, çağrıdan hemen sonra 'Neden boykot edildiğimizi anlamadık' açıklamasında bulunsa da AKP'lilerin firmaya sahip çıkması bu açıklamayı boşa düşürdü. Sosyal medya ve pazarlama uzmanları, firmanın boykot çağrılarına karşı gösterdiği performansı değerlendirdi. Pazarlama uzmanı Birnaz Akpınar, "Kriz yönetimi ve kurumsal iletişim bağlamında en hafif tabirle majör hatalarla sınıfta kaldınız ancak en başından itibaren takındığınız sert tavır, tercih etmiş olduğunuz agresif üslup sizlerin bu majör hataları düstur edineceğiniz hissiyatını veriyor ve işte bu durum olayın en korkunç boyutu olabilir. Siz en büyük zararı kendinize verdiniz" değerlendirmesini yaptı.
Kahve firması, Özgür Özel'in boykot çağrısının ardından "Biz neden boykot edildiğimizi anlamadık" başlıklı bir yazılı açıklama yayımladı. Açıklamada, "Markamızın ardında ne görünmeyen ortaklar ne de gizli destekçiler vardır. Espressolab, Kocadağ ailesinin bir şirketi olup başka ortağı bulunmamaktadır. Biz siyaset değil, kahve yapıyoruz" ifadelerine yer verildi.
Firmanın biz bağımsızız, herhangi bir siyasi dayanağımız yok açıklamasından hemen sonra AKP'li gençler, milletvekilleri ve bakanlar kahve firmasının bir şubesine gitti.
Sosyal medya ve pazarlama uzmanları, AKP'li isimlerin ve bazı bakanların Özgür Özel'in çağrısının ardından firmaya destek için gitmesini değerlendirdi. Uzmanlar, firmanın ilk gün yaptığı "bağımsızız" açıklamasını doğru bulduklarını belirtirken, devamında yaşanan gelişmelerin firmayı siyasallaştırdığını ve ilerleyen günlerde mali açıdan zarara uğratacağını savundu.
Pazarlama uzmanı Birnaz Akpınar, "Büyük bir panikle, doğru düzgün bir şekilde tüm detaylarıyla konuyu ele almadan, sadece hızlıca bir cevap vermek ve karşı bir hamle yapmak maksadıyla son derece yanlış bir iletişim. tercih edilmiş. Bu gördüğümüz kare bana göre tam bir iletişim faciası. Kriz yönetimi ve kurumsal iletişim bağlamında en hafif tabirle majör hatalarla sınıfta kaldınız ancak en başından itibaren takındığınız sert tavır, tercih etmiş olduğunuz agresif üslup sizlerin bu majör hataları düstur edineceğiniz hissiyatını veriyor ve işte bu durum olayın en korkunç boyutu olabilir. Siz en büyük zararı kendinize verdiniz" değerlendirmesini yaptı.
© Tüm hakları saklıdır.