Son 3 ay içerisinde 180 binden fazla tüketici, 325 bin işlem yaparak self servis akaryakıt hizmetini deneyimledi. Tüketicilerin yüzde 92’si, bir sonraki yakıt alımında yine self servisi kullanacağını ifade etti.
Türkiye'de faaliyet gösteren bir akaryakıt şirketinin 2019 yılı şubat ayında tüketicilere alternatif bir yakıt alımı seçeneği ve deneyimi sunmak amacıyla 30 istasyonla tanıtımını yaptığı "Self Servis" şu anda 100 istasyonda hizmet veriyor.
Self servis hizmetinin bulunduğu istasyonlardan alınan verilere göre haziran, temmuz ve ağustos ayları içerisinde toplam 325 bin adet self servis işlem yapıldı.
Süreç içerisinde tüketicinin ihtiyaç ve beklentilerine göre iyileştirmeler yapılan self servis hizmetine yakın zamanda nakit ödeme seçeneği de eklendi. Bu işlemlerin 175 bin adedinde kredi kartı ve 150 bin adedinde ise nakit kullanıldı. Hizmet, aynı 3 aylık sürede 180 binin üzerinde tüketici tarafından kullanıldı ve bu sayının yüzde 30’unu sadece Self Servis hizmetini denemek için istasyona gelen yeni müşteriler oluşturdu.
Türkiye’de zamandan tasarruf etmek ve self servisi kendi deneyimlemek isteyen müşterilerin yaptığı alışverişler sonucunda 6 milyon litreyi aşkın akaryakıt satışı gerçekleşti ve bu sayede 1,2 milyon liradan fazla tasarruf sağlanmış oldu.