Adba Analytics'in The Brand Age dergisi için hazırladığı raporda, Türklerin attığı negatif tweetlerin pozitif paylaşımların neredeyse iki katı olduğu görüldü.
Milliyet yazarı Ali Eyüboğlu, bugünkü köşesinde Adba Analytics'in The Brand Age dergisi için hazırladığı sosyal medya raporundan bazı detaylar aktardı. Raporun kapsamını, "1 Ocak 2020 - 23 Aralık 2020 tarihleri arasında dünyada ve Türkiye’de kaç milyar tweet atıldığından en çok nelerin konuşulduğuna birçok kategorinin yıllık analizi var" diye açıklayan Eyüboğlu, “Negatif paylaşımda dünyaya fark attık” başlıklı yazısında şunları kaydetti:
"Dünya genelinde 2 milyar tekil kullanıcının toplam 117 milyar paylaşım yaptığı, Türkiye’de bu rakamın 2.1 milyar olduğu, Türklerin günde attığı tweet sayısının 40 milyon olduğu yazılı.
Bu konuyu yazmamın sebebiyse Türkiye’de atılan tweetler, dünya ortalamasıyla mukayese edildiğinde ortaya çıkan bariz fark. Dünya ortalamasında atılan pozitif tweetlerin negatiflere oranla daha fazla olmasına karşın Türklerin attığı negatif tweetler, pozitif paylaşımların neredeyse iki katı.
Paylaşımların içeriği/Global
Pozitif: Yüzde 27
Negatif: Yüzde 22
Nötr: Yüzde 51
Paylaşımların içeriği/Türkiye
Pozitif: Yüzde 22
Negatif: Yüzde 42
Nötr: Yüzde 36."