Türkiye'de sosyal medya platformlarını kullanan kişi sayısının 2022'de yaklaşık 7 milyon azaldığı ortaya çıktı. 57,9 milyon kullanıcı ile en fazla ilgi gösterilen sosyal medya platformu olan Youtube'u, 48,65 milyon kullanıcıya sahip lnstagram takip etti. Son bir yılda en fazla kullanıcı kaybı ise 4,2 milyon ile Linkedin oldu.
Her yıl 230 ülkede insanların çevrimiçi davranışlarına ilişkin küresel raporlar hazırlayan We Are Social ve Meltwater'ın, "Ocak 2023 Dijital Dünya" raporuna göre, Türkiye'de toplam nüfusun yüzde 73,1'i sosyal medya kullanıyor. Ocak 2022'de sosyal medya kullananların oranı yüzde 80,8'di. Söz konusu oranlar, 85 milyonluk Türkiye nüfusu içinde yorumlandığında yaklaşık 7 milyon kişiye karşılık geliyor.
Rapora göre, sosyal medya kullananların sayısı son bir yılda 69 milyondan 62 milyona geriledi.
Youtube ilk sırada
Youtube, Türklerin en fazla ilgi gösterdikleri sosyal medya platformu. 57,9 milyon kullanıcısı olan Youtube'u 48,65 milyon kullanıcıya sahip Instagram izliyor.
Facebook 32,8 milyon, Tiktok 29,86 milyon, Twitter 18,55 milyon, Messenger 15,75 milyon, Snapchat 14,8 milyon, Linkedin ise 13 milyon kullanıcı sayısına sahip.
En fazla kayıp Linkedin ve Instagram'da
2022'de en fazla kullanıcı kaybı Linkedin'de yaşandı. Son 1 yılda 4,2 milyon kullanıcısını kaybeden Linkedin'i 3,5 milyon kullanıcı kaybıyla Instagram takip etti.
Son bir yılda Facebook 1,6 milyon, Mesenger 1 milyon 50 bin, Youtube ise 500 bin kullanıcı kaybetti.
2022'de en fazla yeni kullanıcı kazanan sosyal medya platformu ise Tiktok oldu. 4 milyon 302 bin yeni kullanıcı kazanan Tiktok'u 2 milyon 450 yeni kullanıcı ile Twitter izledi. 2022'de kullanıcı sayısını artıran bir diğer sosyal medya platformu ise 1,9 milyon yeni kullanıcı ile Snapchat oldu.