Markalar, her yıl 11 Kasım’da yapılan Bekârlar Günü ve kasımın son cuma günü yapılan “Efsane Cuma” gibi pazarlama kampanyalarıyla bu yıl da tüketiciyi çekme yarışına girecek. Teknoloji ürünlerinden hazır giyime yüzde 40 ile yüzde 70 arasında indirim vaat eden bu kampanyalardan ilki, e-ticaret sitelerinde 9 Kasım’da başladı. Tüketici Başvuru Merkezi (TBM) Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, sosyal medya hesaplarından satışlar konusunda tüketicileri uyararak dolandırılma ihtimalinin yüksek olduğunu kaydetti
Cumhuriyet'ten Gamze Bal'ın haberine göre neredeyse tüm mağazaların hemen hemen yılın her günü sözde indirimler yaptığına dikkat çekerek “Kimin gerçek indirim yaptığı belli değil. Tüketiciler, oynanan etiket fiyatları üzerinden istismara maruz kalıyor” dedi. Tüketicinin dikkatli olması gerektiğini belirten Ağaoğlu şu uyarıda bulundu:
Özellikle Instagram, Facebook gibi sosyal medya hesaplarından yapılan satışlara dikkat! Dolandırılma ihtimaliniz çok yüksek. Firmaya ait ticaret sicili, merkezi sicil kayıt sistemi gibi bilgiler yoksa oradan alışveriş yapmayın. Tüketici Hakem Heyeti’ne başvursanız da firmanın adresi olmadığı için muhatap bulamazsınız. Bu noktada, aldatılan tüketici, ikinci muhatap olarak kargo firmasını gösterebilir.