Dünya

Starbucks'ta baristalar için yeni kıyafet düzenlemesi: Hedef, müşteri deneyimini öne çıkarmak

14 Nisan 2025 16:12

Güncelleme: 14 Nisan 2025 17:01

T24 Dış Haberler

Dünyanın zincir kahve denildiğinde en öne çıkan aktörlerinden ABD menşeli Starbucks, yeni bir adım atarak mağazalarda çalışan baristaları adına yeni ve basitlik vurgusunu ön plana çıkaran bir kıyafet yönetmeliği sundu.

Hedeflenen yeni kıyafet yönetmeliği ile basitleştirilmiş siyah ve mavi renk tonları kullanılacak. Starbucks'tan yapılan açıklamaya göre bu uygulama, yıllardır süregelen ikonik yeşil önlüğünü ön plana çıkaracak ve  tüm mağazalarda sağlanacak bir renk bütünlüğü yaratacak.

Temel hedef, Starbucks deneyimini yaşayacak tüm müşteriler adına toplu bir "aşinalık" duygusu yaratabilmek.

Yeni kıyafet yönetmeliği ile birlikte baristaların yeşil önlüğünü vurgulayan Starbucks, 1987 yılından bu yana Starbucks Coffee Company'nin sembolü olan yeşil önlüğün her gün müşterilerle bağlantı kuran yüz binlerce perakende ortağını temsil ettiğini dile getiriyor.

Kahve devi, hedeflenen yeni marka imajı ve kurumsal bütünlük hedefleri kapsamında yeni kıyafet yönetmeliğini 12 Mayıs'tan itibaren tüm mağazalarında hayata geçirmeye hazırlandığını duyurdu. 

Yeni kıyafetlerdeki sade ama belirgin renk paleti; düz siyah kısa kollu tişört ve uzun kollu kruvaze yakalı, yakalı veya düğmeli gömlekleri ve aynı zamanda haki, siyah veya mavi denim altların herhangi bir tonunu içeriyor. 

Duyurulan bu yeni kural çerçevesinin, CEO Brian Niccol’un kahve devini canlandırmaya yönelik çabalarının bir parçası olduğu konuşuluyor. Şirket, bu değişikliklerin, zincirin insanları daha fazla zaman geçirmeye teşvik eden bir atmosferi yakalaması ve mağazalar arasındaki kurumsal tutarlılığı sağlaması açısından hayati önemde değerlendiriyor.


Arabanızı park ederken iki kere düşüneceksiniz