Bir siber güvenlik şirketi, internette dolaşan “Teknoloji devleri, reklamları daha doğru hedefleyebilmek için günlük konuşmalarınızı dinliyor” iddiasının doğruluğunu test etmek için araştırma yaptı.
Son yıllarda internette hakkında hiçbir arama yapmamalarına rağmen günlük konuşmalarına ilişkin reklamlarla karşılaştığını söyleyen insanların sayısı giderek arttı.
BBC’nin haberine göre, Wandera şirketinin siber güvenlik uzmanları bu iddiaları test etti ve telefon aplikasyonlarının günlük konuşmaları dinlediğine dair hiçbir kanıt olmadığını açıkladı.
Araştırmada, bir Samsung Android telefon ve bir Apple iPhone 30 dakika boyunca kedi ve köpek maması reklamlarının tekrarlanarak oynatıldığı odaya koyuldu. Aynı model iki farklı telefon da tamamen sessiz olan başka bir odaya yerleştirildi.
Telefonların hepsinde Facebook, Instagram, Chrome, SnapChat, Youtube ve Amazon uygulamalarının tüm platformlara erişimine izin verildi. Ardından araştırmacılar internette kedi-köpek maması reklamlarına rastlayıp rastlamadıklarına baktılar. Aynı zamanda telefonların veri kullanımı ve pil tüketimini karşılaştırdılar.
3 gün boyunca tekrar edilen deneyin sonunda, reklamların oynatıldığı odadaki telefonlarda hiçbir kedi-köpek mamasına rastlanmadığı gibi kayda değer bir veri ve pil kullanımı da görülmedi.
Reklamların oynatıldığı ve sessiz odadaki telefonların faaliyetleri çok benzerdi. Cihazlardan veri aktarımı olduğu gözlemlendi ancak bu aktarım Siri ve Hey Google gibi sanal asistanların aktif olduğu periyotlarla kıyaslanamayacak kadar azdı.
Wandera’da sistem mühendisi olan James Mack, “Günlük konuşmalar dinleniyor olsaydı bu veri aktarımının sanal asistanlar aktif olduğu zamana yakın bir seviyede olması gerekirdi” açıklamasını yaptı.
Şirketin CEO’su Eldar Tuvey de, “Cihazların sizi dinlediğine dair hiçbir kanıt bulamadığımız bu araştırmaya imzamı atabilirim. Eğe böyle bir durum gerçekten varsa, bizim bilmediğimiz bir şekilde gerçekleşiyor ama bu hiç olası değil” diyerek kişilerin gizlice dinlendiği iddialarını yalanladı.
Öte yandan haberde “Teknoloji devlerinin hakkımızda reklamları hedeflemek için bizi dinlemeye gerek duymayacak kadar çok şey bildiğinin zaten farkında olan bilgi güvenliği sektöründekiler bu sonuçlara şaşırmayacaktır” ifadesi yer alıyor.
Buna göre, reklamcıların profilinizi çıkarmak için uyguladığı komplike yöntemler var. Konum bilginiz, arama geçmişiniz ve girdiğiniz siteler ilgi duyduğunuz ürünler hakkında tahmin ettiğinizden çok daha fazla bilgi veriyor.