T24 Dış Haberler
Dünyaca ünlü kahve zinciri Starbucks, 'zeytinyağlı kahve' serisini bazı ülkelerde satıştan kaldırmaya hazırlanıyor. Müşterilerden zeytinyağlı kahve ile ilgili karışık tepkiler alan Starbucks, kahveyi Kanada ve ABD'deki menülerden çıkarıyor.
Kaybettiği müşterilerini yeniden kazanmak için menüsünü değiştireceğine söz veren dünyaca ünlü kahve zinciri Starbucks, tartışmalara neden olan 'zeytinyağlı kahve'sini Kanada ve ABD'deki menülerden çıkarmaya karar verdi.
Dünya'da yer alan habere göre; Oleato isimli zeytinyağlı kahve serisi İtalya, Japonya ve Çin'deki bazı satış noktalarında satılmaya devam edecek.
Yeni CEO'nun stratejisi
Starbucks sözcüsünün BBC'ye yaptığı açıklamada, "Bu karar Brian Niccol'un CEO görevini üstlenmesinden önce alınmış olsa da, içecekleri kaldırma kararı onun menümüzü sadeleştirme stratejisiyle örtüşüyor." dedi.
Daha önce Meksika yemekleri zinciri Chipotle'nin başkanlığını yürüten Niccol, Starbucks'ın 'aşırı karmaşık' menüsünü basitleştireceğine söz vermişti.Niccol'un açıklamaları, Starbucks'ın küresel satışlarının temmuz-eylül ayları arasında bir önceki yıla göre %7 düştüğünü duyurmasının ardından geldi.
Starbucks'ın kurucusunun fikri
Starbucks, ilk olarak İtalya'da satışa sunulan Oleato içeceklerini bir yıldan kısa bir süre önce Kuzey Amerika genelinde satışa sunmuştu. Ürün buzlu espresso, zeytinyağı ve yulaf sütünden oluşuyordu. Starbucks'ın kurucusu Howard Schultz tarafından yaratılmışlardı.
Tartışmalara neden oldu
Ancak zeytinyağlı kahve müşterilerden karışık tepkiler aldı. Bazı müşteriler ürünün mide ağrısı ve bağırsak problemlerine neden olduğundan şikayetçiydi.