Ekonomi

Türk ürünleri için uzak ülkelerde market rafları kiralanacak

Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan Uzak Ülkeler Stratejisi'yle, ihracatçıların, o ülkelerin e-ticaret pazar ve platformlarına girmesi sağlanacak

22 Temmuz 2022 12:04

Ticaret Bakanlığı tarafından ihracatın menzilinin artırılması amacıyla hazırlanan Uzak Ülkeler Stratejisi'yle, Türk ürünlerinin satışı için uzak ülkedeki zincir süpermarketlerinin satın alma birimleri ile iş birlikleri geliştirilecek ve mağazalarda raf kiralama yönünde çalışmalar yapılacak.

Ticaret Bakanı Mehmet Muş tarafından kısa süre önce tanıtımı yapılan Uzak Ülkeler Stratejisi ile Türkiye'nin, Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika başta olmak üzere yakın coğrafyasında elde ettiği ihracat başarısının küresel sahaya yayılması hedefleniyor.

Strateji belgesi ve eylem planına göre strateji hazırlanırken, ortalama 3 bin 65 kilometre olan ihracat menzilinin dünya ortalaması olan 4 bin 744 kilometrenin üzerine çıkarılmasına odaklanıldı.

Bu kapsamda, ticaretin geliştirilmesine yönelik 18 hedef ülke belirlenirken, bu ülkeler, Amerika kıtasından ABD, Kanada, Meksika, Brezilya ve Şili, Asya kıtasından Çin, Japonya, Güney Kore, Pakistan, Hindistan, Endonezya, Malezya, Tayland, Filipinler ve Vietnam, Afrika'dan Güney Afrika ile Nijerya ve Okyanusya'dan ise Avustralya oldu.

Stratejiyle ihraç ürünleri, hizmet ihracatının dünyanın en uzak noktalarına ulaştırılması ve Türkiye markasının bilinirliğinin arttırılması da amaçlanıyor.

Destekler mekanizmaları geliştirilecek

Stratejiye göre, bu ülkelere yönelik yazılı ve görsel medyada reklam faaliyetleri başta olmak üzere tanıtım faaliyetleri yoğunlaştırılarak destekler artırılacak. Ülkelerin tüketim kanallarında, AVM'ler ve zincir mağazalar özel olarak hedeflenecek.

İhraç ürünlerinin bilinirliğinin artırılması için diziler/filmler ve dijital oyunlar kullanılacak, film ve dizi oyuncularından yararlanılacak ve bu platformlarda ürün yerleştirilmesi teşvik edilecek.

Belirlenecek iş sektörlerde tasarım odaklı, lüks tüketim ürünlerinde uzak ülkelere yönelik ortak bir pazarlama stratejisi oluşturulacak, bu ürünlere verilebilecek destek mekanizmaları geliştirilecek.

Türkiye'de yerleşik çok kanallı markaların ilgili ülkedeki AVM ve büyük mağazalarla önemli e-ticaret pazar yerlerinde eş zamanlı yapılanmasına yönelik destek mekanizmaları kurgulanacak. Uzak ülkedeki zincir süpermarketlerinin satın alma birimleri ile iş birlikleri geliştirilecek ve departmanlı mağazalar ile perakende mağazalarda raf kiralama yönünde çalışmalar yapılacak. İlgili uzak ülkede yaygın olarak kullanılan ödeme sistemlerinin kullanılmasına olanak verecek mevzuat çalışmalarına katkı sağlanacak.(AA)