Dünya

Yandex’ten Türkiye’ye 400 milyon dolarlık yatırım

18 Ekim 2024 09:52

T24 Dünya

 

Rusya merkezli teknoloji devi Yandex, Türkiye'deki dijital pazar payını önemli ölçüde artırmayı hedefliyor. Şirket, bu amaçla ülkemize 400 milyon dolarlık devasa bir yatırım yapacağını duyurdu. Bu yatırımla birlikte Yandex, Türkiye'ye özel olarak geliştirilmiş yeni ürün ve hizmetlerle kullanıcıların karşısına çıkacak.

Rusya merkezli teknoloji devi Yandex, Türkiye'deki varlığını güçlendirmek ve dijital pazar payını artırmak için büyük bir adım atıyor. Şirket, önümüzdeki üç yıl içinde ülkemize 400 milyon dolarlık yatırım yapacağını duyurdu. Bu yatırım ile yüzlerce kişiye istihdam sağlanacak.

Günün öne çıkan haberleri...

TIKLAYIN | Milyonlarca kadının keşfetmeye korktuğu cinsel arzusu açıklandı!

TIKLAYIN | Köfteci Yusuf'ta ikinci kriz | Müşteriler ürünleri iade etmek için sıraya girdi, işletme talepleri durdurdu

TIKLAYIN | Yargı camiasındaki iddia: Yargıtay yönetimi, 11 üyeye “emekli olun” tavsiyesinde bulundu

TIKLAYIN | DEM Parti: Bahçeli başını koyuyorsa biz barış için bedenimizi koymaya hazırız; CHP olmadan bu iş olmaz!

TIKLAYIN | Şarkıcı Umut Akyürek ve eşi anlattı: Kızımız madde bağımlısı, ya kendini ya da birini öldürecek

TIKLAYIN | Miss Turkey birincisi İdil Bilgen, sessizliğini bozdu: Sabırsızlanıyorum!

TIKLAYIN | Aksaray'da otobüs kazası: 6 kişi öldü, 2'si ağır olmak üzere çok sayıda yaralı var

TIKLAYIN | Yenidoğan çetesi iddianamesinde adı geçen hastanelerden biri de eski Sağlık Bakanı’nın!

Yandex Search Türkiye Üst Yöneticisi Alexander Popovskiy, Türkiye'nin dijital potansiyeline güvendiklerini belirterek, "Önümüzdeki üç yıl içinde Türkiye’de teknoloji ürünleri geliştirmek ve yerelleştirmek için 400 milyon dolarlık yatırım yapacağız. Türkiye’nin dijital pazarı için özel olarak tasarlanmış ürünler geliştirerek kalıcı bir paydaş olmayı hedefliyoruz" dedi.

Popovskiy, Yandex'in yerelleşme stratejisine vurgu yaparak, küresel şirketlerin aksine "herkese uyan tek beden" yaklaşımından uzak durduklarını ve "yerel ol" felsefesini benimsediklerini söyledi. Bu bağlamda, Türkiye için özel olarak geliştirilen yapay zeka destekli arama hizmetleri ve tamamen yerelleştirilmiş dijital çözümler yakında piyasaya sürülecek.

Yandex, navigasyon hizmetlerine Türkiye’ye özgü özellikler eklemeyi ve dijital reklamcılık ürünlerini Türk işletmelerinin büyümesine yardımcı olacak şekilde genişletmeyi hedefliyor. Şirket, 300’den fazla Türk şirketine hizmet vererek B2B çözümleri ile yerel işletmeleri desteklemeye devam ediyor.

Popovskiy, Türkiye'nin teknoloji ve dijital ekonomisinde rekabeti teşvik etme yönündeki gelişmelerden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, "Türkiye, inovasyon ve dijital çözümler için verimli bir zemin sunuyor. Bu dinamik ortamda yer almak, bizim için büyük bir fırsat" ifadelerini kullandı.

'Salıncak eyalet' nedir, en çok oy alan aday neden kazanamıyor; işte ABD seçimleriyle ilgili bilmeniz gereken her şey