Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) yolcu hakları koordinatörlüğü verilerine göre 2024 yılında toplam 27 bin 490 yolcu şikayet başvurusu yaptı. Bunların başında sefer iptalleri ve rötarlar geliyor.
Türkiye'deki havalimanlarında yolcu sayıları gün geçtikçe artmaya devam ederken, 2024 yılında rötar ve iptal şikayetlerinde de artış gözlemlendi. Verilere göre SHGM Yolcu Hakları Koordinatörlüğü'ne; 1 Ocak- 31 Aralık 2024 tarihleri arasında posta ile 153; çevrimiçi form ile 21 bin 593, Bimtakip ile 89; Cimer ile 5 bin 655 olmak üzere toplam 27 bin 490 başvuru yapıldı.
Yolcu şikayetleri 2024 yılında 3 kat arttı
SHGM'ye 2024 yılında çevrimiçi formla yapılan şikayet konuları ve dağılımı da yayımlandı. Verilere göre söz konusu yılda uçağa kabul edilmeme bin 388, uçuş iptali 6 bin 604, uçak tehiri 13 bin 463, alt üst sınıfa yerleştirme 138 kişi şikayet başvurusu yaptı.
2024 yılında çevrimiçi formuna yapılan toplam şikayet sayısı 21 bin 593 olurken, bu rakam 2023 yılında 7 bin 499 olarak kayıtlara geçti.

Rötar yapan havayolu şirketi yolcuya tazminat ödüyor
SHGM'nin Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik'in (SHY-YOLCU) 3'üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendindeki değişiklik resmi gazetede daha önce yayımlanmıştı.
Yayımlanan değişikliğe göre, uçuşların teknik ve operasyonel nedenlerle tehir edilmesi ve yolcunun planlanan son varış yerine 3 saat ve daha fazla sürede ulaştırılması halinde, havayolu şirketi belirlenen ücretleri yolcuya ödeyecek.
Buna göre, yolculara iç hat uçuşlar için 100 Euro, dış hat uçuşlarında ise yolcularına bin 500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 250 euro, bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arası uçuşlar için 400 euro, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için 600 euro, tazminat tutarı belirlendi.
Söz konusu tazminat alacaklarının Türk lirası cinsinden karşılığı hesaplanırken, tazminatın ödendiği güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak. (DHA)