YouTube'un TikTok benzeri kısa biçimli video ürünü Shorts'a alışveriş özelliği geliyor.
Geçen haftalarda son çeyreğe ilişkin rapor yayımlayan ve gelirlerinde beklentilerin altında kalarak yüzde 1,9’luk bir düşüş yaşayan YouTube, son zamanlarda gelir elde etmenin yeni yollarını deniyordu.
Bloomberg HT'den Hande Berktan'ın haberine göre YouTube’un, TikTok ve Instagram’a benzer bir şekilde e-ticaret konusundaki adımlarını genişleten yeni alışveriş özellikleri, kullanıcıların Shorts videoları izlerken karşılarına çıkan ürünleri satın almasını sağlayacak.
Test aşamasındaki yeni özellik, 2023 yılı itibarıyla kullanıma sunulacak.
YouTube sözcüsü "YouTube'un içerik oluşturucuların iş kurması için en iyi yer olduğuna ve alışverişin de bunun bir parçası olduğuna kesinlikle inanıyoruz" açıklamasını yaptı.
Son olarak dev platformun, geçen aylarda Shorts üreticileri için ayrı bir gelir elde etme hamlesi yaptığını da ekleyelim. Bu sistemde, içerik üreticilerinin videolar arasında çıkan reklamlardan yüzde 45 oranında pay almasının sağlanacağı belirtilmişti. Kalan yüzde 55’lik kısmın ise platforma kalacağı aktarılmıştı.