DİĞER
"Ernaux yaşadığımızı anlatır. Sebald bizleri kırmadan ama yine deyim yerindeyse eğer 'onlara' yaşattıklarımızı anımsatır bizlere. Yahudi-Hıristiyan geleneği burada her iki yazarda ayrışmaya uğrar. Sebald Yahudi’nin soyut bir imge olmanın ötesinde, yakın zamana kadar buralarda bir yerde hayatlar yaşadığını sergiler. Sebald uzun araştırmalar yapmak, ülkeler, denizler aşmak zorundadır insanlarını bulabilmek için..."
Hayvan Müzesi devrimci imkâna dair işaretler olduğu gibi bir saplantı anıtı olarak da okunabilir. Kişinin kendisine yeni bir öykü ve hatta mit yaratma çabasının uzak sıçrayışlarla mümkün olabileceği düşüncesinde ısrar etmek ve hatta bunu tuhaf bir megalomaniyle harmanlamak
W. G. Sebald’ın metinlerine sirayet eden türlerarasılık, Cem İleri’nin Okurun Belleği isimli çalışmasına sızmıştır...
Okurun Belleği, romanesk bir okuma denemesi. Anlatıcı-ben, sözalan özne, bile isteye anlatma ile çözümleme arası bînamaz durmayı seçmiş, bir seferin log-book’unu kurmuş. Tehlikeli sefer buradaki...
Can Yayınları'ndan W.G Sebald'ın Vertigo baskısını eleştiren Cem İleri'ye yanıt ve açıklama...
Yayıncı ve yazar Cem İleri yine bir “okuma” kitabıyla hem de Sebald’ı merkeze alan kitabı Okurun Belleği’yle Sebald okurunun iştahını kabartıyor. İleri ile hem yeni kitabını hem de Everest Yayınları’nın “deneme” dizisini konuştuk
Şimdiye kadar yazdığım tek gerçek deneme, hayat yerine bir düşünceden yola çıkan, bu düşünceyi savunabilmek için deneme türü hakkında bir iki genelleme yapan, sonra da utangaç bir gülümsemeyle bunları gerekirse geri alabileceğini bildiren bu yazı bence...
Alman edebiyatının büyük yazarı W. G. Sebald görünürde oldukça dağınık sayılabilecek bir yaşam malzemesi üzerinde daha önce örneğine pek rastlanmamış türden bir kompozisyon arayışına girer, çünkü...
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık