DİĞER
7 Kasım 2007'de kaybettiğimiz Mübeccel Belik Kıray'ı, ölümünün 15. yıldönümünde eserleri üzerine yapılmış yeni bir derlemeyle anıyoruz...
“Bolaño'nun öykülerinde denklemler, odaklar sürekli değişiyor. Öykülerin merkezi, verdiği mesajlar ve okuru sürüklediği meseleler sürekli hareket halinde. İç içe, karışık ve eğri büğrü gibi görünen çizgilerle dolu, okunaksız bir el yazısından çiçek dürbünleri çıkıyor. Kim haklı, hangi karakter ne kadar haksız, defterleri sık sık hem de en baştan temize çekiyoruz.”
"Fotoğrafta çığır açan, fotoğrafçılığı bizzat sokağa taşıran, belgesellerinde de güçlü üslubunu koruyan, metotlara ya da fotoğrafın tanıdık kurallarına takılmadan sadece kendisi olan William Klein, bir tür bakış eğitimine tabi tutar bizleri."
“Normalde kadraj dışarısında ya da kör alanlarda kalabilecek kimi noktaları da sinemasına davet ederek filmlerini zenginleştiren Godard sanki bir yandan herkesin yönetmen olabileceğinin altını çizerken, bir yandan da tüm kariyeri boyunca sanat sinemasının sınırlarını ısrarlı şekilde zorlamaya devam etti.”
"Bereketli Topraklar Üzerinde’de çırçır fabrikasında, Vicdan’da tuğla fabrikasında, Av Zamanı’nda zeytinyağı kontinü tesisinde... hasatlarda, harmanlarda, pavyonlarda ya da kasabalarda kamera insanların yüzlerinde gezindikçe… işte gerçek, sade, has sinema bu, diyorum."
"Her oyunun kendi seçtiği çerçeveleri vardır, elbette birçok durum kadrajın dışında kalır, oyuncular bu çerçevelerin içinde, sahte özgürlüklerle saatler geçirirler. İnsana kendini unutturan bir imgeler dünyası, bizi atmosferin içinde tutan müzikler bu kısmi felç hissini yoğunlaştırır. Düşmanları yok edersiniz, engellerin üzerinden atlarsınız, kaybedersiniz, iki canınız daha vardır."
"Kendi içlerine doğru yol kat etmeye çabalayan saat ustaları, şoförler, otelciler... Ömer Kavur filmlerinin karakterleri mekânlara veya zamana asılı kalmış gibidir, söz konusu mekân ve zamanlara eğreti dururlar, yabancılaşmaları ve bu eğretilik karşılıklı çalışır. İçsel arayışları, mutsuzlukları, başka bir hayatın peşinde oluşları bitmez."
"Her şey çok çabuk değişse de, brütalizmin yapıları yüzyıllardır hiç hareket etmemiş gibi görünüyor ve bu hissi çok kuvvetle karşı tarafa geçiriyorlar. Ve daha da önemlisi, hiçbir zaman hiçbir yere gitmeyecek gibi görünüyorlar. Köklü olma, uzun süre aynı yerde olma, yavaş olma, modern hayatın sürekli direttiğinin aksine ilerlememenin, bilakis durmanın imgeleri gibiler."
Tayfun Pirselimoğlu'nun son filmi Yol Kenarı, etkileyici mekân kullanımına ve kadrajlarına karşın, akıcılık ve ritim açısından yönetmenin eski filmlerini aratıyor
ABD deneysel sinemasının öncü sanatçılarından Barbara Hammer 40 yılı aşkın sanat yaşamında kadının edilgen, erkeğin etken olduğu denklemleri ısrarla tersine çevirir
İKSV Film Festivali, bu yıl "Dünden Bugüne Türk Klasikleri" kapsamında İpekçe'yi yeniden gösteriyor. İpekçe, film boyunca sallanan koltuğuyla rüya-gerçek, gölge-suret, köy-şehir, toplum ve birey arasında hepimizi sallamaya devam ediyor
Hakan Balamir ve Mary Tsoni: Ege Denizi'nin iki yakasından geçen yıl hayatını kaybeden iki oyuncuya bir bakış...
Daha Fazla
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık