DİĞER
“Kuyudaki Taş, asıl niyetini belli etmeden izleyenleri deliliğin içine bırakıveriyor. Sinema ve kültür tarihine, deliliğin/akıllılığın sınırlarına, bunları ayrıştırma çabasına bıyık altından gülen bir belgesel katılmış oldu böylece.”
Anestis Azas ve Prodromos Tsinikoris: Parlamentoya seçilen Neo–Nazi Partisi, “Sokakları ve şehirleri göçmenlerden temizleyeceğiz” vaadiyle gelmişti. Biz de “kelimenin tam anlamıyla” bu sloganı alıp sahnede “Yunanistan'ı kim temizliyor” diye sormaya karar verdik
Pembe Hayat KuirFest Fransız Kültür Merkezi'nde gerçekleşecek Sevgiler, Scott filmiyle açılacak. Bu vesileyle festivalin Kuir Belgeseller ve Kısa Seçkileri bölümlerine göz atalım: Dünyada queer sinemacılar neler üzerine düşünüyor, neler anlatıyorlar...
Kaliforniya'nın Folsom Hapishanesi'nde bir odada, dışardan gelen üç adam ve mahkûmlarla dört gün süren bir terapi. Baba olmak, oğul olmak, erkek olmak... Erkek olmak nedir? Kime erkek deriz? Hangi edimler kişiyi erkek yapar?
ABD deneysel sinemasının öncü sanatçılarından Barbara Hammer 40 yılı aşkın sanat yaşamında kadının edilgen, erkeğin etken olduğu denklemleri ısrarla tersine çevirir
Etgar Keret: Gerçek Bir Hikâyeden Uyarlanmıştır belgeseli !f kapsamında izleyiciyle buluşurken yaratıcıları Stephane Kaas ve Rutger Lemm ile bir araya gelerek filmin ortaya çıkış hikâyesini ve Keret'in ilgi çekici dünyasını konuştuk
Gündelik olanın zamanını perdede mükemmelen yeniden yaratır Akerman. Patates soymak, bulaşık yıkamak ya da tabağa yemek koymak, kendi zamanları kadar yer tutarlar perdede...
Ben Senin Zencin Değilim: James Baldwin’in öfkeli, haklı olduğu için daha da öfkeli kaleminin sese ve görüntüye dönüşmüş hâli
Asuman Susam Toplumsal Bellek ve Belgesel Sinema kitabında toplumsal belleğe politik bir mücadele alanı, belgesel filme ise bir “hafıza mekânı” olarak yaklaşıyor
Romanın dünyasını oluşturan başat unsur karakterdir. Romancının amacı unutulmaz ve eşsiz karakterler yaratmak ve onlar aracılığıyla dünyayı ve yaşamı yansıtmaktır
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık