TARİH

24 Kasım 2024

“Nitelikli tiyatro”yu nitelikli kılan nedir?

Eğer sanatlarda nitelikli-niteliksiz ayrımı yapabiliyorsak (ki bence yapılamaz), bir sanat yapıtını değerlendirmekte başvurulan en öncelikli nitelik farklılıktır

Devamını Oku

TARİH

06 Ekim 2024

Dirmit’in bitmek bilmeyen hikâyesi

Oyunun “kontrol merkezini” yüz oluşturuyor: Ağızdan çıkan sözlerin anlamını izleyici yüzün bütününün aldığı biçimlere göre algılıyor ve bana maskları anımsatan abartılı denilebilecek yüz ifadeleri metindeki gelişmelerle birlikte hızla değişiyor. Bu kadar az sayıda araçla bu yoğunlukta bir trafik yaratabilmek pek kolay bir iş değil

Devamını Oku

TARİH

15 Eylül 2024

Vaktimiz nereye gidiyor?

Yeni teknolojinin aygıtlarıyla ilişkimiz bizleri hızla yalnızlaştırıyor. Buna "insansızlaşma" da diyebiliriz

Devamını Oku

TARİH

07 Temmuz 2024

Tiyatroyu sis basıyor

Sanat yapıtının metalaşması sonucunda izleyici bir deneyimin paydaşı olmaktan çıkıp "tüketici" konumuna geldi ve "farklılık" talebinin yerini "bilinen" ve "umulan" aldı –yemek siparişi verirken olduğu gibi

Devamını Oku

TARİH

25 Şubat 2024

639 yıl sürecek konserin 23 yılı geçti bile

"Boş bir mekân ya da boş bir zaman diye bir şey yok. Her zaman görülecek bir şey, duyulacak bir şey var. Sessizlik yaratmaya çalışsak, yapamayız. … Ben ölünceye kadar sesler olacak. Ve ölümümden sonra da devam edecekler. Müziğin geleceğinden endişe etmeye gerek yok."

Devamını Oku

TARİH

02 Şubat 2024

Bir sezonda üç Ionesco oyunu! Neden acaba?

İstanbul'da bir sezonda üç Ionesco oyunu sahneleniyor olması yalnızca bir rastlantı olabilir mi?

Devamını Oku