DİĞER
“Alabuga’da Ölmek’in Marina’sının bir yanıyla tepeden tırnağa gerçek, bir yanıyla da bir roman kahramanı olduğunu unutmadan romanı düşünmek gerek. Duygusal coşkusu yüksek bu metin, okuruna yeryüzünden trajedisiyle geçmiş bir şairi döneminin koşulları içinde anlatırken, ona yaklaşma biçimi, dili, anlatımı, üslubuyla yazarını da örtük biçimde romana dahil eder.”
"Dünyaya ve insanlığa ilişkin büyük durumların, soruların içinden hareket eden bir yazar değil Boström. Minör bir alanda, sadelik ve yalınlıkla açıyor sorularını. Yazarın çağrışımlara açık, sezgilerini dinleyerek akan yazma stili kurduğu olayların akışında, kahramanlarında da hissediliyor. Yalnızca kahramanlar değil, yazar da kırılgan ve naif. Berrak, şeffaf, açık."
"Yaşayan/yazan bir bedenin başka dünyalarla, burada ve şimdide olmakla, karşılaşmalarla insana sunduğu olanaklar sınırsız. O nedenle yazı eşsiz, biricikliğimizi yansıtabildiğimiz bir deneyim yeri."
Süreyya Berfe şiire iç’ten, yaşantıdan, konudan yürüyen bir şairdir. Aramak ve yeni…
Düşünce ve sanat bize ne yapar? Cüret kazandırır. Baktığını görmeye ve doğruyu söylemeye. Bugün bu çürümenin içinde yapabileceğimiz budur.
Yeryüzünü şiire getirmekle kalmamış, aslında şiirle yeryüzünü yeniden kurmuştur. Yazarak yaşamış biridir İlhan Berk, yazdıklarıyla yaşamıştır...
Cem İleri yapıtlarını bellek mekânına dönüştürerek yeni bir kurgunun içinden geçmişi şimdiye geri çağırır. Algılanan mekân, tasarlanan mekân ve yaşanan mekân kavramlarını birbirleriyle çarpıştırarak belleği harekete geçirmeyi hedefler
Bireyin mükemmel bir yabancılaşmanın kurgu nesnesine dönüştüğü şimdide onu yalandan soyacak ve gerçeğin somut çıplaklığıyla karşılaşmasını sağlayacak başka türden, özgürleştirici güçlere gereksinim olduğu açık...
Zıplaklar kontrolsüz sıçrayışlarıyla düzen, dizge, anlam bozuyor. Ömer Şişman şiirinde “hata devam ediyor..."
Anita Sezgener’de şiir yasın aşılması, travmatik anıların insanı esir edici ağından kaçışın özgürleştirici, diriltici mekânına dönüşür. Şair personasının gerçeklikle kurduğu ilişki, Benjamin’in hayatının kurgusu içinden izlenebilir
Hasan Güçlü Kaya'nın Ölümsüz kitabı, bir dizgenin, kapitalist paradigmanın söküm işlemine yeltenmiş bir metin. Dünya tarihinden ülke tarihine geçişlerle şairce bir şahitlik çabası
Levent Yılmaz, Ada ile Brunik'te dünyayı, oluşu, var oluşu, bir tarih metni haline getirilmiş yeryüzünün ve insanın hikâyesini yeniden kuruyor...
Daha Fazla
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık