DİĞER
“Otokurmaca genelde birinci tekil kişi ağzından yazılır. Berlin de hemen her hikâyesinde bu bakış açısını kullanıyor ama buna ek olarak başka birini öykünün kahramanı yapıyor ve böylece yaşam koşullarını daha geniş bir çevreden görme şansı veriyor okura. Bir tek bakış açısına hapsolmuş hissetmiyoruz kendimizi, Amerika’nın yoksul ve bohem kesimini geniş bir perspektiften görme şansı buluyoruz.”
"O kitaba” sahip olmak bana güven veriyordu. Orhan Pamuk’un Yeni Hayat’ı çıktığında babamın kitaplığından alıp kendi kitaplığıma koymuştum, artık ona sahiptim; Yeni Hayat’a, yeni bir hayata
Dünyaya iştahla açıldığımız yıllardaki ruh halimizle kitap okumak başkadır, olana bitene bıkkınlıkla baktığımız zamanlardaki ruh halimizle okumak başkadır; “aynı kitap asla iki kere okunmaz” dense yeridir.
"Bir bakarsınız, kitap bitivermiş. Bir tür ölümdür bu" diyor John Steinbeck, editörü Pascal Covici'ye yazdığı mektupta. Steinbeck'in Sevim Gündüz çevirisi ve Sel Yayıncılık etiketiyle yayımlanan Mektuplarda Bir Yaşam kitabından tadımlık...
Fransız yönetmen Claude Lanzmann, 5 Temmuz 2018 tarihinde aramızdan ayrıldı. Yahudi soykırımını ele aldığı Shoah adlı belgeseli, yönetmenin başyapıtı. Cem İleri'nin Okurun Belleği kitabından Lanzmann'la ilgili bir bölümü sizlerle paylaşıyoruz
Cem İleri yapıtlarını bellek mekânına dönüştürerek yeni bir kurgunun içinden geçmişi şimdiye geri çağırır. Algılanan mekân, tasarlanan mekân ve yaşanan mekân kavramlarını birbirleriyle çarpıştırarak belleği harekete geçirmeyi hedefler
Halûk Aker hayatını kaybetti... Sevdiğimiz saydığımız bir insan ölünce, o insan ‘hayatını', biz de o insanı kaybetmiş oluruz, öyle deriz, ama gerçeklikte kaybetmiş midir o insan, hayatını?
Eleştirmenin sanat eserine yaklaşırkenki hangi tutumu bizi özgür tartışma ortamından mahrum kılıyor? Daha da önemlisi, yeni üslup ve biçimlerin ortaya çıkışına ket vuruyor?
Türkiyeli okurun yakından takip ettiği Alberto Manguel, Londra'da katıldığı bir söyleşi sonrasında Musa İğrek'in sorularını yanıtlayarak son zamanlarda başına gelenleri anlattı...
Alberto Manguel, odağına aldığı üç metafora dair yeni soruları, zengin bir kültür tarihi okumasıyla gündeme getiriyor...
W. G. Sebald’ın metinlerine sirayet eden türlerarasılık, Cem İleri’nin Okurun Belleği isimli çalışmasına sızmıştır...
Kötü illüstrasyonun metni berbat edebileceğine işaret eden Bulgar sanatçı Iassen Ghiuselev’in vurguladığı gibi, okura estetik bir deneyim vaat eden iyi çizimler hikâyeyi derinleştirirken umulmadık bir bakış açısı sunabilir
Daha Fazla
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık